מדריך שיפור יחסי המרה למתחילים

פרק 5: חווית משתמש

חווית משתמש

כאשר אנו מדברים על חוויית משתמש ( UX ) ,
אנו מתייחסים למכלול החוויה  של מבקרים באתר שלך יותר מאשר רק המראה של האתר,
חווית משתמש כוללת עד כמה קל האתר לשימוש והתמצאות,
כמה מהר האתר עובד ועד כמה יש חיכוך כאשר משתמשים מנסים להשלים
פעולה אותה הם ביקשו להשלים.

בנוגע לאופטימיזצית הנתיב (נתיב/משפך -כאשר יש באתר תתי קטגוריות, לדוגמא: אופנה>נשים>נעליים)
ישנה חשיבות גבוהה לחוויית המשתמש.
על ידי עיצוב חווית המשתמש שלך במיומנות , ניתן להבטיח כי המשתמש
ישאר ממוקד וימשיך לנוע דרך הנתיב כך שינתן לו רק מידע
ואפשרויות מספיקות בדיוק בכל שלב.

במאמצי ייעול הנתיב שלך, יש להתמקד בעיקר בשני היבטים של חווית המשתמש:

1 . צמצום חיכוך בצורה של קליקים מבוזבזים, דפים עודפים, התחלות כושלות , מעבר לדף הלא נכון,

דפים שנטענים לאט ונקודות חיכוך אחרות הגורמות למשתמשים לוותר.

2 . צמצום עליונות קוגנטיבית (תהליך הכרתי)– צורה שונה של חיכוך,
הגורמת למשתמש לספק וחוסר החלטיות אשר גורמת לו להססנות לגבי ביצוע הפעולה/המרה.

______________________________________________________

פרויקטים בדרך כלל מתחילים עם תקציר עיצוב , סטנדרטים למיתוג,
מטרות הפרויקט ברמה הגבוהה, כמו גם דרישות של מאפיינים ופונקציונליות.
מסמכים אלה תורמים הרבה יותר מאשר רק למפרט הטכני,
אלא מתארים בדיוק איך האתר יגשים את היעדים השונים שהצבנו
עבור חווית המשתמשים.

לעומת זאת, אם מתחילים מלהסתכל על המטרות של המשתמש ושל העסק,ייעול הנתיב
ניתן לשרטט את תרשימי הזרימה השונים שצריך לעצב/לתכנת על מנת להשיג
את המטרות של שני הצדדים (המשתמש והעסק).
ייתכן שהמשתמש מחפש למצוא עובדה, להזמין מוצר, ללמוד מיומנות ,
להוריד מסמך וכן הלאה. היעדים העסקיים יכולים להיות כל דבר,
החל מלקבל הפנייה (ליד),הרשמה כמנוי, לייק, קניית מוצר וכן הלאה.
באופן אידיאלי,
תוכל לעצב את הזרימה שלך באופן הן על מטרות המשתמש והן על המטרות העסקיות.

בנוסף למודעות למטרות המשתמש, חשוב להבין את מקורות התנועה השונים לאתר ואת הרמות השונות של ידע ומעורבות בבסיס המשתמשים שלך. עליך למפות את הזרימה של משתמשים הגולשים באתר למשפכי המרה המספקים ערך למשתמש
(מבלי להזניח את היעדים העסקיים).

בבואנו למפות את זרימת הגולשים באתר , יש להתחיל בחלק העליון ,הנקודה שבה המשתמשים נחשפים/פוגשים
לראשונה את האתר שלך. נרצה להתייחס לתזרימים המשפיעים על רוב המשתמשים בתחילה.

הנה כמה דוגמאות של תזרימי משתמש טיפוסיים :
•משתמש מקליק ומגיע לאתר שלך מבאנרים או מודעות גוגל AdWord ( פרסום בתשלום ).
•משתמש מוצא את האתר שלך דרך ההודעה של חבר ברשת חברתית ( מדיה חברתית ).
•משתמש מקליק ומגיע לאתר שלך מקישור שעלה על ידי חיפוש ( חיפוש אורגני ).
•משתמש רואה איזכור של האתר בחדשות או בבלוג ומבקר באתר שלך (עיתונות על או פריט חדשותי ).
בכל אחד ממקרים אלה , המשתמש מגיע עם הצרכים שלו או שלה , ציפיות ורמת ידע , והם צריכים להיות מטופלים בהתאם.

לדוגמא …
תניח, כמו אתרי אינטרנט רבים , שאחד מהמקורות העיקריים שלך של תנועה הוא פרסום בתשלום . בוא נעקוב אחר זרימת המשתמש מערוץ פרסום בתשלום, מהחשיפה הראשונה עד להמרה.
הכל מתחיל בבאנר או העתקת מודעת חיפוש, אשר צריכים להשיג מטרה אחת יקרה : להשיג קליק מהאדם הנכון.

בעת תכנון מודעות המייצגות את הנקודה הראשונה בנתיב/תזרים משתמש אשר אליה יגיע
המשתמש במידה וילחץ על המודעה, שאל את עצמך את הדברים הבאים :

• באיזה סוג של משתמש אני מתמקד ?
• האם הם מחפשים באופן פעיל פתרון לבעיה, או שהם גולשים כבדרך אגב ?
• איזה בעיה הם מנסים לפתור ?
• איך אני יכול ללכוד את תשומת לבו של המשתמש בצורה הטובה ביותר ?
• איך אני מתייחס למשתמש ?
• האם יש מסר שיזכר על ידי המשתמש ?
• האם יש בעיה כואבת שהמוצר או האתר האינטרנט שלי , יכול לעזור/להקל על המשתמש ?
• איך אני יכול לבטא את הפתרון הזה באופן ברור ובמהירות?
• אילו קריאות לפעולה יגרמו ל משתמש היעד שלנו ללחוץ/להקליק ?

בהסתכלות על הנתונים שאספת באמצעות ניתוח , סקרי משתמש, ובדיקת משתמשים על מנת להבטיח שהמודעות שלך מדברות למניעים של המשתמשים.
אז כבר עיצבת את המודעה שהגשימה את המטרה העיקרית שלה והובילה את המשתמש לדף הנחיתה. זה כאשר זרימת העבודה של המשתמש באמת מתחילה. במקרה זה , המשתמש מגיע ממקור דל במידע. המודעה שלך לא מתקשרת היטב כמו בעיתונות או ידיעה . בגלל זה אתה חייב לגרום לכך שבמהלך הזרימה במורד האתר יסופקו כל צרכי ופערי המידע של המשתמש , לספק למבקרים את הנתונים והמידע שהם צריכים בכדי להרגיש בנוח לתת לך את כתובת הדוא”ל שלהם (או מה שההמרה הרצויה שלך היא ) . המפתח כאן הוא כפול: לספק סיבה להמשיך לנוע דרך הזרם, במורד הנתיב , ולהיפטר מכל סיבה העלולה לגרום ליציאה מהאתר.

בפרק הבא אנו נכסה ביסודיות את האמנות של מיומנות ביצוע דף נחיתת מעולה,
אבל להלן כמה שיטות של שמירה על כך שכל שמשתמש יעבור ללא סטייה דרך הנתיב:

• הדגש את היתרונות בצורה רהוטה ותמוך בהם עם הוכחות פשוטות.
• ארגן את התוכן והעיצוב שלך בכדי לתמוך בקריאה לפעולה- ולא בכדי להסיח את הדעת מהמטרה.
• הסרת חיכוך בכל שלב על ידי המעטה בבקשות מהמשתמש ככל האפשר –
על ידי מינימום בקשת מידע, שדות וקליקים.
• השתמש בכותרת משכנעת או כזו שיוצרת תחושה של ציפייה למשתמש ומניע אותו דרך שלב הרישום האחרון.
• בעוד כמה אתרים משתמשים בטריקים על למנת למשוך תנועה לאתר שלהם, כתוצאה מכך הצמיחה היא לא אותנטית.
כי הם מטעים אנשים, בסופו של דבר המוניטין שלהם נפגם וההפניות מפה לאוזן נפגעות.

חשוב להבין כי המרת כל מבקר אינה אופטימלית . במקום זאת, עדיף להתמקד בעיצוב זרימת המשתמש שלך באופן שדוחף את המבקר הנכון לכיוון הפעולה . יתר על כן , ברגע שהמבקר הומר/ ביצע את הפעולה הרצויה קל להם לספר לחבריהם על החוויה הנפלאה שהייתה להם באמצעות הרשתות החברתיות ובכך מזרימים אנשים נוספים לאתרך.

הערות פרק 5:

 

כל הפרקים:

פרק 1:        הקדמה
פרק 2:        מדוע כדאי להשתמש בCRO?
פרק 3:        היסודות של מיטוב שיעורי המרה
פרק 4:        בנייה ובדיקת תכנית מיטוב
פרק 5:        חווית משתמש
פרק 6:        מיטוב דף נחיתה
פרק 7:        הפחתת שיעורי יציאה ונטישה
פרק 8:        מיתוסים של מיטוב יחסי המרה
פרק 9:        כלים לבדיקה ולמיטוב המרה
פרק 10:      מדידת מאמצי מיטוב יחס המרה
פרק 11:      טיפים ובונוסים מיוחדים
פרק 12:      סיכום

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.