מדריך מיטוב יחסי המרה למתחילים: פרק 3

מדריך מיטוב יחסי המרה למתחילים

פרק 3: היסודות של מיטוב שיעורי המרה

בואו נתחיל עם המדדים הבסיסיים בהם דנו בקצרה בפרק 1. הגדרנו שער המרה במספר הכולל של המרות חלקי מספר המבקרים באתר שלך.
אבל אנחנו מדברים על מבקרים כלליים או מבקרים ייחודיים?

חשוב על זה כך…
אתה מפעיל חנות חומרי בניין, ולקוחה מגיעה כדי לבדוק את אחד המוצרים שלך. הפקיד עושה עבודה טובה, והיא נראית מרוצה מהאיכות.לפתע היא מקבלת שיחת טלפון חשובה, ויוצאת החוצה כדי לענות. או שהיא שוכחת את הארנק שלה במכונית שלה. או שהיא הולכת לחנות ברחוב כדי לראות איך המוצר שלהם משתווה.
היא עשויה בסופו של דבר לחזור לחנות שלך ובכל פעם שהיא תעשה זאת זה ייחשב כביקור אחד. אם היא עוצרת אחרי שלוש פעמים, היא עשתה שלושה ביקורים. היא כמובן, עדיין אותו מבקר ייחודי- אדם אחד שעשה שלושה ביקורים חזרה לחנות.

זה דומה לדרך בה אנשים קונים באינטרנט…

לפעמים הם מסתכלים קצת מסביב, לעתים קרובות דעתם מוסחת, והם לרוב בודקים את התחרות. ובדיוק כמו שזה לא יהיה הגיוני עבור מוכר בתרחיש הנ"ל שננזף על שלא צלח את המכירה אפילו באחת ממספר הביקורים של הלקוחה, חנויות מקוונות לא צריכות לצפות לביצוע מכירה עבור כל מבקר המיוצג על ידי סך
כל המבקרים.

מסיבה זו, אנשים רבים בוחריהדרך בה קונים באינטרנטם להשתמש בUnique Visitors בעת קביעת שיעור ההמרה שלהם. אבל לא משנה מהו המדד עליו תחליט בסופו של דבר, עקביות היא מפתח. אם תחליט שמספר סך כל המבקרים נותן מדד מדויק יותר של שיעור ההמרות שלך, ההשתמש בו באופן עקבי אחרת המגמות שלך תהיינה שגויות.
אבל יש אזהרה: נכון לעכשיו "ייחוד" נמדד על ידי הגדרת עוגייה מתמשכת, שאינה מושלמת או תמיד אמינה. [1]

עליך גם לקבוע מהו פרק הזמן בו תרצה להשתמש בקביעת שיעור ההמרות שלך. שוב, עקביות היא מפתח כאן. חלוקת המבקרים הייחודיים בשבוע במספר האנשים שהומרו באותו שבוע, ויש לך את יחס ההמרה של השבוע הזה (או יום, או חודש) . זה לא רעיון טוב להוסיף מבקרים ייחודיים מדי יום כדי לפצות על שבוע או חודש. [2]
עכשיו שאתה יודע מהו יחס ההמרה הנוכחי שלך, אתה יכול להתחיל לחפש מחסומים במשפך ההמרות שלך.

 

 

מחסומי משפך ההמרות

זיהוי מחסומי משפך ההמרות שלך

כפי שהזכרנו בפרק 1, ברמה הבסיסית ביותר אופטימיזציית שיעור המרות היא פשוט מציאת הסיבה מדוע מבקרים לא ממירים ולתקן זאת. במקום סדרה של ניחושים ותחושות בטן , CRO הוא "תהליך של אבחון, השערה ובדיקה". [ 3 ]

כל אסטרטגיית CRO צריכה להתחיל איתך שם את עצמך בנעליים של המבקרים שלך ומסתכל מקרוב על האתר שלך – באופן ספציפי על משפך ההמרות שלך. היכן נמצאות נקודות מבלבלות או קשות? אלה הם המחסומים שעומדים בדרך של המבקרים שלך!

 

הנה כמה תחומים עליהם אתה צריך להעיף מבט:
• בהתחלה, האם הקריאה לפעולה שלך ברורה וקלה למציאה?

• האם הגרפיקה שלך רלוונטית, ממוקמת היטב, נקיה, וייחודית? או שהיא מסיחה את הדעת ומוגזמת? האם יש לך הרבה טקסט מיותר (או אולי ממוקם במקומות לא הכרחיים)?

• הסתכל על השימושיות של האתר שלך. האם משתמשים יכולים לחפש בקלות מה שהם מחפשים באתר? אם אתה במסחר אלקטרוני, האם קל להשלים את תהליך הקנייה? כמה עמודים וקליקים צריך על מנת להשלים את המרות המפתח אותן אתה מודד? האם יש גרסה ניידת של האתר? שמור על הניווט שלך, רישום, אנשי קשר, ותשלום מסודר וקל למצוא ולהפעיל.

• האם ברור למבקרים שלך שהאבטחה שלהם היא בראש סדר העדיפויות שלך? האם קל לתת אמון באתר שלך?

• האם האופטימיזציה למנועי החיפוש שלך מדוייקת, עדכנית ורלוונטית? האם אתה משתמש בכותרות מדויקות , מילות מפתח רלוונטיות ונתוני meta הנכונים? תמונות צריכות שמות נכונים, ויש להשתמש במילות מפתח כמו שצריך. כותרות צריכות להיות ברורות ומתארות. אם פריטים אלה אינם רלוונטיים, אנשים עשויים להגיע לאתר שלך בחיפוש אחר משהו שאתה לא מציע, ואילו מי שמחפש את השירותים שלך לא יצליח למצוא אותך.

• האם יש לך המלצות מלקוחות המאפשרות למבקרים לדעת כמה מאושרים אחרים עם השירותים שלך? הוכחה חברתית היא מניע שיעור המרה עצום. [4]

 

אבל רשימה זו בהחלט לא מקיפה,תחומים להעיף מבט ומה שנחשב מצליח עבור אתר אחד יכול למעשה לפגוע בחווית המשתמש (ולכן לפגוע ביחס ההמרה) באחר.

זאת, משום שלכל אתר יש משימה ייחודית משלו, נקודות חוזק, ואתגרים. תוכלו לקרוא דיווחים על הצלחה מדהימה משינוי צבע כפתור, אבל חשוב להבין כי שינוי כללי כזה אינו פותר בעיות חמורות יותר כמו אלה שצוינו לעיל.

מחסומים במשפך ההמרות שלך עדיין יהיו קיימים, ואתה והצוות שלך יכולים לעשות מאמצים מוגבלים כדי לזהות אותם. בסופו של דבר, תצטרך להגיע למשתמשים שלך ולשאול אותם מה באתר שלך לא עובד (עוד על כך בפרק 5).

 

 

___________________________________

 

עבור שני סוגי ההמרות, שיעור ההמרות שלך תלוי בשישה גורמים:

  • 1. הצעת ערך -זהו הסכום של כל העלויות והתועלות של נקיטת פעולה. מהי התועלת הנתפסת הכוללת במוחו של הלקוח שלך? עלויות ותועלות נתפסות אלה מפצות על הצעת הערך שלך.
  • 2. רלוונטיות- עד כמה התוכן בדף שלך תואם למה שהמבקרים שלך מצפים לראות? עד כמה הצעת הערך שלך מתאימה לצרכים שלהם?
  • 3. בהירות- כמה ברורה הצעת הערך שלך, המסר עיקרי, והקריאה לפעולה?
  • 4. חרדה- האם יש אלמנטים בדף שלך (או שאינם בדף שלך) שיוצרים חוסר ודאות במוחו של הלקוח שלך?
  • 5. הסחת דעת- מה הוא הדבר הראשון שאתה רואה בעמוד? האם זה יעזור או יפגע במטרה העיקרית שלך? מה מציע הדף שהוא סותר או מחוץ ליעד?
  • 6. דחיפות- מדוע המבקרים שלך צריכים לפעול עכשיו? איזה תמריצים, הצעות, טון, והצגה יוכלו להעביר אותם לפעולה באופן מיידי?

הערות לפרק 3
[1,2] http://www.kaushik.net/avinash/excellent-analytics-tip5-conversion-rate-basics-best-practices/
[3] http://moz.com/blog/seogadget-guide-conversion-rate-optimization
[4] http://www.google-search-engine-optimization.com/2012/12/5-basics-of-conversion-rate-optimisation.html
Source: http://blog.kissmetrics.com/conversion-strategy-trumps-tactics/

כל הפרקים:

פרק 1:        הקדמה
פרק 2:        מדוע כדאי להשתמש בCRO?
פרק 3:        היסודות של מיטוב שיעורי המרה
פרק 4:        בנייה ובדיקת תכנית מיטוב
פרק 5:        חווית משתמש
פרק 6:        מיטוב דף נחיתה
פרק 7:        הפחתת שיעורי יציאה ונטישה
פרק 8:        מיתוסים של מיטוב יחסי המרה
פרק 9:        כלים לבדיקה ולמיטוב המרה
פרק 10:      מדידת מאמצי מיטוב יחס המרה
פרק 11:      טיפים ובונוסים מיוחדים
פרק 12:      סיכום

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.

  mega888