סנכרון מלאי חנות וירטואלית עם קופה

אנו בקיווי מבצעים סנכרון בין החנויות הוירטואליות שאנו בונים לבין החנויות הפיזיות שיש ללקוח שלנו.
הצורך דיי ברור בכדי למנוע מצב שבו לקוח ביצע הזמנה בחנות האינטרנטית למוצר שאין במלאי, חברות ועסקים המנהלות חנויות פיזיות ובמקביל חנות וירטואלית צריכות לבצע סנכרון מלא של המלאי יחד עם החנות הוירטואלית.

סנכרון מלאי קצת יותר מורכב במקרים בהם יש מוצרים עם פרמטרים יעודיים כגון מידה וצבע
לדוגמה: אם אתם מוכרים בחנות אינטרנט שלכם בגדים, נעליים, המלאי שלכם הוא לא המוצר עצמו עם הדגם, אלא יחידה סופית, כלומר נעל נייק מדגם ריצה בצבע כחול לבן במידה 43  קיימת במלאי X יחידות.
במקרה כזה מומלץ לתכנן מראש את המבנה של הדברים כך שלא תהיה התנגדות בין האתר למערכת הקופה.

סנכרון מלאי כיוון אחד או דו כיווני?

כאשר מתכננים סנכרון של מידע בין חנות וירטואלית לחנות פיזית או רשת יש להחליט מה חשוב לנו שיתבצע, האם בעת קניה באתר תשוגר הזמנה אל מערכת הקופה וכך המלאי יעודכן במערכת ניהול מלאי אחת או לחילופין גם כאשר מתבצעת הזמנה בחנות הפיזית המידע ישוגר ישירות אל האתר וכך המלאי בחנות הוירטואלית יהיה עדכני.
ההחלטה לכאורה העדיפה היא דו כיווני כי במקרה זה תמיד המלאי יהיה עדכני ב-2 המקומות אך העלות לבצע זאת גבוהה יותר עלכן צריך לבחון מה הצורך.

מה לסנכרן הזמנות? מלאי? לקוחות?

גם כאן יש שאלה שיש לתת עליה את הדעת, מה כדאי לסנכרן, האם לסנכרן רק את המלאי? או גם את רשימת הלקוחות? או את כל ההזמנות באופן מלא?

התשובה לכך היא תלוי מה המרכז העסקי שלכם, האם עיקר הפעילות שלכם היה אינטרנטית (או מיועדת להיות) או לחילופין פיזית אופליין, בהתאם לכך רצוי לבחור ולו מפני שכל תוספת למערכת הסנכרון דורשת עבודה מ-2 גורמים שונים ועלכן העלויות הפיתוח לכך אינן זולות.

 

סליקה וחשבוניות מהיכן ?

בעניין סליקה וחשבוניות גם כאן ישנם מספר אפשרויות לדוגמה, סליקה תתבצע באתר ואף תצא ותשלח חשבונית אל הלקוח מהאתר והעדכון של המלאי יהיה במערכת צד שלישי, אפשרות נוספת שהסליקה באתר והחשבונית ממערכת צד שלישי, אפשרות שלישית הסליקה באתר מכירות והחשבונית הזמנה והמלאי ירד מהמערכת קופה.

חברות קופות לחנות איתם אנו עובדים

בעקרון הטכנולוגיה של סנכרון וכן שיטת העבודה מול גורמים צד שלישי כלומר קופות של החנות פותחה בצורה כזאת שאנו יכולים להתממשק לטווח רחב של חברות ואפשרויות, נכון להיום ביצענו התממשקויות לחברות כמו אינטגראל – חברה ותיקה שיושבת ברמת גן, חברת ריווחית פופלארית מאוד יושבת בתל אביב, חברת כספית חברת ווריפון, חברת פוזטיב, ועוד כמה…

מה שחשוב לדעת שאנו בקלות יכולים להסתנכרן כמעט על כל חברה בהנחה שבבצד שלה יש את הטכנולוגיה הבסיסית ביותר.

במידה ומתאפשר חשוב לשים לב שרצוי להכין את האפיון התכנון הראשוני של מה יסונכרן מתי יסונכרן מאיזה כיוון לאיזה כיוון וכדו כבר בטרם בניית האתר מסחר

תודה לכם

ממני אייל ביטון

 

 

 

לא ניתן להגיב.

  mega888