איך להגדיל את המכירות באתרי קופונים

אתרי קופונים הם הזדמנות מצוינת להרוויח ממכירות באינטרנט בלי הצורך לנהל מלאי ולכן קל יחסית לבנות ולתחזק אותם. לעומת זאת, בשנים האחרונות שולטים ברשת מספר חד ספרתי של אתרי קופונים ומרבית אתרי הקופונים שהופיעו כמו פטריות אחרי הגשם בתחילת העשור פשוט נעלמו….

אבל האם זה אומר שלא שווה לנסות? ממש לא! בעזרת תכנון נכון ובניית מודל כלכלי יציב, אפשר בהחלט להצליח גם בזירה הלא פשוטה הזו.

איך עושים זאת?

יוצרים אמון אצל הגולשים

אחת הסיבות לכך שאתרי קופונים רבים נתפסים אצל חלק מהגולשים בצורה שלילית היא רמת השקיפות הנמוכה שלהם.

לדוגמה, עסקים רבים לא מציינים בתיאור הקופון עמלות שונות או תנאים אחרים שנדרשים למימוש הקופון (לדוגמה – שהמימוש מותנה במספר משתתפים מינימאלי). לכן, דרשו מהעסקים השונים להציג את כל התנאים בצורה פשוטה ובדקו בעצמכם את האותיות הקטנות.

נכון, ייתכן שכך מבחר הקופונים שאותו תוכלו להציע יהיה קטן יותר, אבל תפצו על כך פי כמה וכמה על ידי אחוז גבוה יותר של  גולשים מרוצים שירכשו מכם שוב בעתיד.

משקיעים בקידום האתר בגוגל

רבים חושבים שלא כדאי להשקיע בקידום אתרי קופונים בגוגל מכיוון שהקופונים מתחלפים כל הזמן ולכן אי אפשר לקדם עמודים ספציפיים כמו באתרים קלאסיים. למרות שהדבר נכון לגבי עמודים אלו, יש עדיין עמודים שנשארים קבועים ובהחלט כדאי לקדם אותם. לדוגמה – אתרי הקטגוריות, עמודי הפרופיל של העסקים השונים וכמובן עמוד הבית. בנוסף לכך, קישורים לאתר, בהנחה ומבוצעים נכון ולא בצורה ספאמית, כנראה לא יזיקו והם יגרמו גם לעמודי קופונים מתחלפים להופיע במקום גבוה יותר (גוגל בדרך כלל סורק את האתר כל כמה ימים בעוד עמודי קופונים יכולים להופיע גם לחודש ימים). הרבה מידע על קידום אתרים אפשר למצוא באתר של דניאל זריהן.

מנצלים את הרשתות החברתיות בצורה טובה

אתרי קופונים מתבססים במידה רבה על הכוח החברתי של הרשת והמלצות מפה לאוזן. לכן, זה לא מפתיע שכמעט לכולם יש עמוד פייסבוק פעיל עם עדכונים על הקופונים הכי שווים. למרות זאת, צריך לתת לגולשים סיבה טובה למה להירשם לעדכונים בפייסבוק ולא להסתפק בקבלת הודעות על קופונים חדשים למייל או בהתראות לדפדפן.

יש כל מיני דרכים לעשות זאת, למשל :

  • לפרסם קופונים שיהיו זמינים רק למי שמגיע מפייסבוק לתקופה מוגבלת של יום או יומיים
  • להעלות פניות אישיות של בעלי העסקים שיגרמו לקופונים להיראות יותר אטרקטיבים
  • לשלב תמונות, סרטונים או אפילו קטעי GIF  קצרים על מנת לשבור את החדגוניות של העמוד

בנוסף לכך, שווה להשתמש בפרסום הממומן של פייסבוק ולהציע קופונים ספציפיים לגולשים על סמך תחומי העניין שלהם והיסטורית הגלישה שלהם בפייסבוק.

מעלים קופונים בלעדיים

אתרי קופונים גדולים בדרך כלל מעלים קופונים שנמצאים גם אצל אתרי הקופונים המתחרים בגלל שמדובר בעסקים פופולאריים והם יכולים להסתמך על קהל קבוע ונאמן. לעומת זאת, אתרי קופונים בתחילת דרכם צריכים להוכיח את עצמם ולהציע משהו ייחודי.

לכן, שווה לחפש וליצור שיתופי פעולה בלעדיים עם עסקים. למשל, אפשר להציע לעסקים חלוקת רווחים משתלמת יותר לעומת ההצעה של המתחרים וכך להפוך את העבודה אתכם ליותר משתלמת מבחינתם (ידוע שרוב העסקים לא מרוויחים מהקופונים עצמם אלא ממשיכת לקוחות חדשים שבפעם הבאה ישלמו מחיר מלא).

כמובן שאתם לא חייבים להציע לכל עסק את אותם התנאים ויש לכם מרחב תמרון בהתאם לגודל העסק והעלות הכוללת של הקופון.

מחלקים את האתר לנישות שונות

למרבית אתרי הקופונים יש נטייה לעבוד על פי מודל של "הכול מהכול" בכל מה שקשור להפצת הקופונים שלהם. כלומר, כל הגולשים מקבלים את אותם עדכונים, כאשר אם יש סגמנטציה, היא לרוב מוגבלת לאזור הגאוגרפי של המשתמש ותו לא.

אבל לפעמיים שווה להשקיע קצת יותר וליצור רשימות אישיות של קופונים על פי תחומי עניין או קטגוריות שבכל מקרה נמצאות באתר. כך אתם יכולים ליצור נישות שונות ולהגדיל את רשימת התפוצה.

חשבו כמו הגולש

בכל מה שקשור לטקסט השיווקי עצמו, הפרטים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל. למשל, אם אתם צריכים לבחור בין ציון הנחה באחוזים לבין ציון הנחה בשקלים, יכול מאוד להיות שהאופציה השנייה תהיה טובה יותר מכיוון שרוב הגולשים רוצים לדעת כמה כסף הם חוסכים בשורה התחתונה. דוגמה אחרת – קופון שמוגבל בזמן או אפילו קופון יומי נראה אטרקטיבי יותר מאשר קופון "שיושב על המדף". למעשה, ציון מספר הגולשים שכבר מימשו את הקופון יכול לפגוע בקופונים אטרקטיביים פחות (אף אחד לא רוצה לרכוש קופון שרק שני גולשים אחרים השתמשו בו…).

אפשרות אחרת היא להתאים אישית את ההודעות שאתם שולחים לרשימת התפוצה שלכם. מעבר לפנייה אישית לגולש, אתם יכולים להציע רק את הקופונים שמתאימים לרכישות הקודמות שלו מבחינת קטגוריה, טווח מחירים וכו'.

 

לא ניתן להגיב.

  mega888