כאשר עסק או חברה מחליטים על הקמת אתר מכירות באינטרנט, הם צריכים לוודא שהלקוחות אשר יחפשו אותם באינטרנט ימצאו אותם בקלות. מעבר לכך: רצוי שהם ידאגו לכך שגם לקוחות חדשים ישמעו על החנות המקוונת שלהם , ושגם אנשים שטרם שמעו על החברה או המותג הספציפי יגיעו לחנות שלהם כאשר הם מחפשים באינטרנט את אחד המוצרים או השרותים אותו מספקת החברה.

איך משרד פרסום יכול לתרום לקידום של חנות וירטואלית?

חנות וירטואלית היא אחד הדברים הממשיים ביותר בימינו. בארה"ב, למשל, היקף הקניות ברשת עבר את רף 200 מיליארד הדולר כבר ב- 2011, כשעל פי תחזיות אנשי מקצוע בתחום בעוד שנתיים הוא כבר יעמוד על למעלה מ- 320 מיליארד דולר – ומן הסתם בעתיד רכישות אונליין יתפסו חלק נכבד יותר ויותר מסך הקניות שאנחנו מבצעים (ולא רק האמריקאים).

אנחנו קונים באינטרנט כמעט הכל (ואפילו בגדים, אגב: בארה"ב 20% מהרכישות האינטרנטיות הן של פריטי לבוש שונים) ובהתאם יותר ויותר עסקים מקימים חנויות "וירטואליות", שכאמור אין ממשיות מהן ופוטנציאל הרווחים שהן מציעות לבעליהן עצום.

אבל על מנת שהחנות האינטרנטית אכן תממש את הפוטנציאל שלה היא צריכה להיחשף לכמה שיותר גולשים רלוונטיים – ולשם כך יש לקדם אותה בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, רצוי על ידי משרד פרסום המתמחה בקידום אתרים.

האתגר הייחודי של קידום חנות וירטואלית

בניגוד לאתר אינטרנט "רגיל" שעבורו קל יחסית לזהות מהן מילות המפתח עבורן כדאי לקדם אותו, ובהתאם גם הקידום עצמו פשוט יחסית, הרי שכשמדובר בחנות וירטואלית היא עשויה להציע מבחר רחב מאוד של מוצרים, לפנות לקהלי יעד מגוונים ובאופן כללי להתפרס על שלל תחומים, כך שלא קל לדעת איפה כדאי לקדם את החנות ואיך – ועל כן לבעל חנות וירטואלית כדאי מאוד לפנות אל משרד פרסום שבאמתחתו הצלחות מוכחות בתחום קידום האתרים.

היתרונות של משרד פרסום עבור קידום חנות אינטרנטית

לכאורה כל חברה לקידום אתרים יכולה להביא חנות אינטרנטית זו או אחרת למקומות הראשונים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש – אולם כשמפקידים מלאכה זו בידי משרד פרסום האמון גם על קידום אתרים הרווח כפול ומכופל.

ראשית, החנות זוכה לנוכחות בולטת במקום גבוה במיוחד בגוגל ומושכת אליה גולשים רבים (לא רק בזכות המיקום אלא גם בזכות דרכים נוספות בהם פועלים משרדי פרסום) – ובנוסף על כך תורמים אנשי משרד הפרסום מניסיונם ומכישרונם כדי להפוך את החנות עצמה למושכת יותר, את חווית הקנייה למהנה יותר ואת עיצוב ואפיון האתר למניע יותר לפעולה, כך שלא רק יותר קונים מגיעים לחנות אלא גם מתבצעות הרבה יותר קניות.

קידום גם בסלולר

משרד פרסום שמכיר היטב את המצב בשוק משקיע תשומת לב מיוחדת לקידום חנויות וירטואליות בסלולר – שכן חלק ניכר מהרכישות האינטרנטיות מתבצע באמצעות סמארטפונים.

דוגמה למגמה מובהקת זו, שרק תלך ותתחזק בעתיד, מספקת רשת בתי הכלבו הבריטית המובילה ג'ון לואיס: ב"בוקסינג דיי" של 2013 שלושה מכל ארבעה קונים בחנות האינטרנטית של הרשת הגיעו אליה בעזרת סמארטפונים או טאבלטים, ורק מיעוט קטן עשה זאת ממחשב שולחני.

המסקנה ברורה: חנות וירטואלית הרוצה למשוך קונים רבים חייבת להקצות משאבים הן ליצירת אתר מותאם לסלולר והן לקידום אתר זה.

לא ניתן להגיב.

  mega888