מה הן הפלטפורמות המומלצות לבניית אתר חנות?

בזכות השגשוג של המסחר האלקטרוני, שגשוג שמורגש היטב לא רק בארצות הברית ואירופה, לא רק במזרח הרחוק אלא גם כאן בישראל, יזמים רבים מביעים עניין בחנויות המקוונות. מי שכבר החל לברר מידע בנושא, בהחלט שמע כי בניית אתר חנות אפשרית בדרכים שונות.

המקצוענים בתחום זה מסבירים כי בניית חנות מקוונת יכולה להתבצע בדרכים שונות המכונות "פלטפורמות". עבור מי שאיננו בקיא בשפה מקצועית זו נסביר כי אלה הן למעשה מערכות שונות שנמצאות מאחורי הקלעים. אלה הן המערכות שבזכותן יכולה החנות לפעול באופן שוטף – להציע מוצרים, לעדכן מוצרים חדשים, לקבל הזמנות, לעדכן שליחת מוצר ללקוח, לגבות כספים ואף להיות בקשר עם הלקוחות.

בניית אתר חנות בפייסבוק

פלטפורמה שבתחילה לא שמשה לצורך בניית אתר חנות אך כיום בהחלט יכולה להתאים לקיום מסחר אלקטרוני הינה הרשת החברתית המובילה, הלא היא פייסבוק. במה הדברים אמורים? אחרי הכל כולנו מכירים את פייסבוק בתור המקום לשתף פוסטים, להעלות תמונות, לשתף חוויות ולהמליץ המלצות? אז מסתבר שהרשת החברתית של צוקרברג, שכבר הפכה מזמן לחברה בורסאית לא שוקטת על השמרים. ניתן לשלב חנות בתוך דף עסקי, באופן שיחליף הקמת חנות וירטואלית נפרדת. בחנות מסוג זה ניתן לפרסם מוצרים ומידע, ניתן לארגן חלוקה לפי נושאים ותחומים, ניתן לנהל את ההזמנות וכמובן למכור. פלטפורמה זו יכולה אולי להיות בשורה, אולם עדיין לא מדובר בדרך הטובה ביותר לנהל חנות מהשורה הראשונה. בשלב זה, יש עדיין עדיפות לשילוב עם פלטפורמות אחרות.

חנות מקוונת בוורדפרס

בזכות פלטפורמות כדוגמת וורדפרס, המבוססות על קוד פתוח, ניתן להקים אתרי אינטרנט מעולים בלי שצריך לדעת על עיצוב אתרים באמצעות קודי HTML או CSS. לאחר שמאות אלפי אתרים מוצלחים הוקמו בפלטפורמה הזאת, יש אומרים אפילו מיליונים, הגיע הזמן לשאול את השאלה – האם בניית חנות באינטרנט באמצעות וורדפרס זה עניין מעשי. אז כן, ניתן בהחלט למצוא עסקים וחנויות מקוונות שמתנהלים על גבי וורדפרס. חלק מהם אפילו עובדים בצורה טובה מאוד. זו יכולה להיות דרך לא רעה, אבל עבור מי שמחפש פשטות ונוחות מקסימליים ולא רוצה להתעסק עם עדכונים אין סופיים, פלגינים וכל מיני תוספים, יש פלטפורמות נוספות שכדאי להכיר.

פלטפורמת מג'נטו

פלטפורמה שנחשבת כיום לדבר הבא בתחום במסחר האלקטרוני נקראת מג'נטו. בדומה לוורדפרס, מדובר בפלטפורמה מסוג קוד פתוח, אלא שלא מדובר במערכת לבניית אתרים או בלוגים כשלעצמם. כאן, המטרה היא אחת ויחידה – להשלים בניית אתר חנות ולמכור, ככה פשוט וכך גם יעיל. מדובר במערכת גמישה מאוד, שמשמשת כיום הרבה מאוד חברות, לרבות חברות גדולות ביותר שמגלגלות מחזורי מכירות של מאות מיליוני דולרים. יחד עם זאת, מדובר במערכת שיכולה לעבוד היטב גם עבור חנות בינונית, שמחזורי המכירות שלה טרם מתקרבים למיליונים רבים. בזכות הגמישות של magento ניתן להוסיף תוספות ושיפורים ככל שהחנות משתדרגת. ניתן ללא קושי להוסיף מוצרים, להתקין מערכת גבייה וסליקה ונהל את קשרי הלקוחות ועוד.

קיווי עובדת בשבילכם

בישראל, ניתן למצוא את השירות של קיווי, חברה מקומית שמעלה לרשת חנויות מקוונות מא' ועד ת'. האתרים של קיווי מתבססים על מג'נטו, כאשר המענה נתפר לכל לקוח, לפי צרכיו ולפי אופי החנות הצפויה. ניתן לשלב בפלטפורמה זאת גם אתר רספונסיבי ולא פחות חשוב – מקבלים חנות שקל לתפעל אותה, כבר מהרגע הראשון. ניתן לנהל בקלות מועדוני לקוחות וכן לשלב מבצעי הנחות. לכל חנות עיצוב אישי וייחודי.

לא ניתן להגיב.

  mega888