דגשים בבחירת אחסון חנות וירטואלית

דגשים ב-אחסון חנות וירטואלית

אחסון חנות וירטואלית חשוב

אחסון חנות וירטואלית

אחסון חנות וירטואלית

בבואנו לבחור חבילת שירות בחברת אחסון אתרים, במיוחד עבור מסחר אלקטרוני, יש כמה דגשים חשובים שעלינו לשים לב אליהם במיוחד בהשוואה לבחירת חבילת אחסון לאתר "רגיל".

התקנת תעודת SSL

בראש ובראשונה, הדבר החשוב ביותר ללא ספק הוא לוודא כי ניתן להתקין תעודת SSL על גבי השרת. לרוב מדובר בפעולה פשוטה יחסית אותה אפשר לבצע דרך פאנל הניהול, אך חשוב לוודא זאת לפני רכישת החבילה (חלק מחברות האחסון משתמשות בלוח ניהול לא סטנדרטי שהמסכים בו עלולים להיות מעט שונים).

זמינות ואמינות

זמינות (Up Time) ואמינות (Reliability) קובעים במידה רבה את תדירות התקלות הטכניות מצדו של השרת. אם באתר רגיל לרוב מתקבלת הודעת שגיאה והמשתמש צריך ללחוץ על כפתור הרענון או לחזור אחורה ולנסות לגשת אל העמוד שוב, תקלה בזמן רכישה באתר מסחר אלקטרוני יכולה לגרום לאיבוד כל הפרטים שנשמרו עד לרגע זה וחלק גדול מן המשתמשים יוותרו מראש ולא ינסו לקנות שוב.

חשוב להדגיש שרוב חברות האחסון אמנם מתהדרות בזמינות של 99.99% על הנייר, אך יש לבדוק את חברת האחסון גם באמצעות אתרים חיצונים, במיוחד אם מדובר בחברות אחסון אמריקאיות גדולות וידועות. בארץ לעומת זאת לא תמיד ניתן לבדוק את זמינות השרת מראש ולכן יש לעמוד על כך להתחייב מראש לחודש אחד בלבד ולא להתפתות לחבילות לשנה שלמה ובטח שלא לחבילות אחסון זולות באופן מיוחד.

אבטחה וגיבוי

ישנן מספר דרכים באמצעותן ניתן לוודא כי השרת עליו מאוחסן אתר המסחר מאובטח במידה ומספקת ומידע רגיש לא ידלוף החוצה או ייאבד :

  • בחירה בשרת ייעודי או אפילו שרת פרטי וירטואלי על פני שרת שיתופי, בו פרצת  אבטחה באתר אחד משפיעה על כל האתרים המאוחסנים על גבי אותו השרת
  • הגנה על מסד הנתונים של האתר במידה ובו ישנה אפשרות לשמור את פרטי האשראי של הלקוחות בחשבון האישי שלהם (ייתכן ויהיה עדיף לוותר על אפשרות זו לחלוטין).
  • ביצוע גיבוי יום יומי למסד הנתונים והקבצים על השרת (כיום רוב חברות האחסון מספקות גיבוי של הלילה הקודם ללא עלות נוספת).

תמיכה במערכת ניהול תוכן מתאימה

במקרים רבים, ובמיוחד בארץ, מוצעות ללקוחות חבילות של "חנויות וירטואליות" מן המוכן בהן חבילת האחסון ומערכת ניהול התוכן מאוחדות אחת עם השנייה ולמעשה אין צורך לדאוג לכל ענייני האחסון. החיסרון של רבות מן החבילות האלו שהן מיושנות יחסית מבחינת תכונות ועיצוב ובעיקר כובלות את המשתמש לחברה המשאילה לו את המערכת על בסיס חודשי מבלי היכולת לעבור לחברה אחרת. כמו כן, רבים מן העיצובים במערכות האלו הם מיושנים יחסית ולא מתאימים לתקנים המודרניים של הרשת (ובוודאי שלא לגלישה דרך סמארטפונים).

לכן אין זה מפתיע שלאחרונה רואים מעבר של יותר ויותר אתרי מסחר ישראלים למערכות תוכן ייעודיות לאתרי מסחרי אלקטרוני הפופולאריות בחו"ל. אלו מציעות התאמה אישית של העיצוב ועברו התאמה מלאה גם לעברית (לדוגמה, מערכת מג'נטו היא מערכת כזו). עם את , יש לוודא כי דרישות המערכת מתאימות למפרט של השרת.

 תמיכה טכנית

לסיום, אסור להקל ראש גם ברמת השירות והתמיכה הטכנית של חברת האחסון עצמה. לדוגמה, אם אתם מתכוונים לפעול בשווקים בין לאומיים, עליכם לוודא כי בכל רגע נתון יהיה כונן תורן שיוכל לעזור לכם בפיתרון בעיות ושלא תפסידו זמן יקר בציפייה לשעות המענה הטלפוני. בעוד ברוב חברות האחסון בחו"ל, תמיכה דרך הטלפון עולה תשלום נוסף (ולעומת זאת תמיד אפשר לשלוח מייל או כרטיס לתמיכה), בארץ המצב מעט טוב יותר והתמיכה עצמה לא עולה כסף.

מאמר נוסף על אחסון חנויות וירטואליות עם חברת מג'נטו

לא ניתן להגיב.

  mega888