במדריך זה נציג לכם:
1- סרטון וידאו להדרכה כיצד לעשות זאת בחנות
2- טיפים שיווקיים לבניית קטגוריות בחנות וירטואלית
3- הסברים וטיפים כתובים בצורה יותר מורחבת
לפני שמתחילים מומלץ לבצע תכנון מבנה של קטגוריות מומלץ על קובץ אקסאל
במבנה מדורג של קטגוריות ראשיות, קטגוריות משניות ותת תת קטגוריות
את הוספת הקטגוריות מומלץ לבצע לפני הוספת המוצרים, כאשר הקו המנחה הוא- רכישה בצורה נוחה ללקוח שלכם.
בעתיד תמיד ניתן יהיה להוסיף קטגוריות נוספות ולערוך את הקיימות.
כמה המלצות לשמות הקטגוריות וחלוקתם:
מספר קטגוריות- רצוי שלא יהיה מעל 8, אם יש לכם יותר פשוט צרו חלוקה שתכלול תת קטגוריות, ותת תת קטגוריות על-פי הצורך
בראש כל קטגוריה תוכלו לכתוב קטע טקסט קצר המתאר מה צפויים לראות בקטגוריה או תמונת אווירה נחמדה (טוב גם עבור גוגל)
להלן מדריך וידאו קצר כיצד להוסיף קטגוריה לאחר הקמת חנות אינטרנטית:
אהבתם את המדריך? פרגנו בלייק או שיתוף 🙂
עליך להיות מחובר כדי להגיב.
2 תגובות
הקטגוריות הן חלק מאמצעי הניווט של האתר ובמנה ההירככי שלהם מאפשר ללקוחות וגם למנועי החיפוש להבין מה יש שם ולנווט במהירות לפריט מתאים.
הבעיה מתחילה כאשר ניתן לשייך פריט ליותר מקטגוריה אחת. לדוגמה: חולצה לגברים עם שרוולים ארוכים של ראלף לורן במחיר 230 שקל יכולה להיות מקוטלגת בקטגוריות הבאות: חולצות גברים, ראלף לורן, טווח מחירים 100-300 וזאת רק דוגמה.
למה בעיה? כי אם יותר מקטגוריה אחת תכלנה את אותם מוצרים, הרי שיש פה כפילות נתונים וזה לא טוב לגוגל. לאחרונה גוגל העלו שוב את נושא "כפילות התוכן" ונציגם נתן הרצאה של כשעה על הנושא.
צריך למצוא את הדרך בה יהיו קטגוריות ובמקביל לדאוג שהקידום בגוגל לא יפגע.
לתשומת ליבכם,
זהר עמיהוד
מומחה שיווק באינטרנט
זהר, אכן אתה צודק בהחלט והדבר מהווה בעיה כאשר מוצר משוייך ליותר מקטגוריה אחת הוא נראה ע"י גוגל כתוכן כפול.
מפני שחשוב לנו קידום האורגני של לקוחותינו הדבר בענינו מן המעלה הראשונה השקענו משאבים רבים ונתנו פתרון מקצועי לכך. אשמח לספר לך אותו אך לא אתן את העונג למתחרנו לתת פתרון דומה ללקוחותיהם 🙂
זוהר אני תמיד שמח לשמוע את דעתך המקצועית