מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

ראשית כמה מילים על מנוע החיפוש גוגל (חשוב לקרוא להבין)
גוגל הינו מנוע חיפוש שקובע בעצמו את התוצאות לפי אלגורטמים –  (קוד טכני שמנתח את התנהגות הגולש)
שמטרתו להביא את התוצאות מתאימות ביותר לגולש בכך הוא שונה ממנועי החיפוש שהיו קודמים לו שהיו בעבר כמו המנוע שהיה פעם לוואלה, נענע ועוד.
זה מה שהפך את גוגל  “מנוע חיפוש חכם” ומבוקש, גוגל תמיד עוקב ולומד את התנהגות הגולש בכדי לספק לו תוצאות טובות ביותר עבורו.
גוגל התחיל אך ורק כמנוע חיפוש אך די מהר כאשר בגוגל גילו את הפוטנציאל לכך שכולם רוצים להיות במיקומים הראשונים בגוגל ואז החל למכור אפשרות
להופיע במיקומים הראשונים גם אם לא מגיע לאותו אתר להיות במיקום הראשון , כאשר יש מגבלה והיא רק 3 הראשונים יהיו כאלו ששילמו לגוגל, ולאחריהם יופיעו התוצאות הטבעיות שגוגל חושב שמגיע להם להיות ראשונים למעשה אלו הם ה”תוצאות האורגניות”, לאחר זמן מה גוגל החל למכור אפשרות לפרסם גם בצד השמאלי (או הימני – תלוי בשפה)

כיום התוצאות של החיפושים בגוגל מחולקים ל – 2.

תוצאות ממומנות – אלו הם תוצאות אשר של אתרים שהבעלים שלהם משלמים לגוגל. התשלום לגוגל הינו מעין מכרז לפי מילת חיפוש (הסבר בהמשך)

תוצאות אורגניות – אלו הם תוצאות אשר גוגל מניח שהם התוצאות הטובות ביותר והמתאימות ביותר למה שהגולש חיפש לדוגמה בניית חנות וירטואלית קיווי

גוגל קידום אורגני קידום ממומן

גוגל קידום אורגני קידום ממומן

כיצד ניתן להגיע למיקומים ראשונים בגוגל?

אז ככה…בכדי להופיע במיקומים הראשונים צריך לבחור היכן כלומר האם אנו רוצים להופיע באיזור של התוצאות הממומנות? או האורגניות?

המחירים, יתרונות וחסרונות..

יתרונות קידום ממומן

  • מהיום להיום – ניתן להופיע במיקומים הראשונים כבר עוד 10 דקות
  • שליטה בתקציב – ניתן לשלוט בתקציב ברמה חודשית שבועית יומית
  • מדידת אפקטיביות – ניתן לקבל דוחות מדויקים עבור עלות ותועלת
  • ממוקד מאוד – אתם בוחרים בדיוק באלו מונחים תופיעו

חסרונות קידום ממומן

  • ידע מקצועי – דורש הבנה מעמיקה ומקצועית בעיקר מפני שהמתמודדים מולך מקצועיים וטעויות כאן יעלו כסף רב ואפילו אתה עלול לשפך כספך לחינם,
  • לא שילמת נעלמת  – ברגע שאתה מפסיק לשלם אתה נעלם מגוגל
  • קליק עלול להיות יקר – התשלום הינו עבור כל קליק והמחיר עלול להיות יקר מאוד אפילו יותר מהתועלת מפני שיש מתמודדים במכרז שיש להם אינטרסים שונים או חוסר ידע והם ישלמו יותר מהכדאיות
  • אמינות ומקצועיות – הגולשים רואים בתוצאות הממומנות פחות אמינות

יתרונות קידום אורגני

  • לא משלמים על כמות כניסות – מהרגע שאתם ממוקמים במקומות הראשונים אתם מקבלים המון כניסות (בהתאם לתחום) ולא משלמים אגורה לגוגל,
  • איכותי עבור הגולש – התוצאות האורגניות ידועות כאיכותיות יותר עבור הגולש,
  • קל לשמר מיקום לאורך זמן – לאחר שאתם במיקומים הראשונים קל מאוד להישאר שם לתקופות ארוכות מאוד..שנים (בהנחה שאתם פועלים נכון)

חסרונות קידום אורגני

  • עלות חודשית גבוהה (בין 1500 ל4500 ש”ח לעסק בינוני קטן בהתאם למטרות) במידה ובקשו ממכם פחות מ-1500 – דעו לכם שלא תקבלו שום תוצאות…רק הבטחות
  • המון סבלנות – התוצאות מגיעות לאחר תקופה של כמה חודשים ואף יותר (בישול איטי ויציב)
  • ידע והבנה מקצועית – דורש הבנה מקצועית גבוהה, וקשה לזהות מקדם מקצועי
  • קידום לא מקצועי יגרום נזק – במידה וקידום לא נעשה נכון עלול אף לגרום לנזק

ביטוי שכדאי להכיר:
PPC – תשלום עבור קליק בגוגל ממומן משלמים עבור כל כניסה של גולש לאתר שלכם זה קישור של Pay per click

סיכום והמלצות

ראשית ההמלצה שלי היא לבצע קידום אורגני, זה תהליך ארוך ומקצועי אך ברגע שמגיעות הפירות הם טעימים ולאורך זמן, בנוסף מאוד מומלץ להעלות קמפיין ממומן אפילו בתקציב נמוך וזאת בכדי בכדי להינות מתוצאות ולהרגיש את הפוטנציאל רצוי להעלות קמפיין ממומן בחודשים הראשונים במקביל לקמפיין האורגני, וכן הדבר יכול לעזור להבין ולתכנן את הקידום האורגני.

עסק קטן צריך להכין תקציב של כ 2000 ש”ח לחודש – כן זה נשמע המון…אבל עם תוכנית נכונה כבר בחודש הראשון יהיו לכם הכנסות מהעסק שלכם אולי עדיין לא רווחיות אבל כך תגלו את העסק שלכם ותלמדו לשפרו,

האמור כתוב בעיקר לחנויות וירטואליות שבאתר שהוא חנות אינטרנטית קל למדוד תוצאות עלות תועלת ורווחים עם זאת כל האמור לעיל רלוונטי לכל אתר בין אם הוא אתר קטלוג או אתר תדמיתי.

מוגש באהבה ממני
ביטון אייל
מומחה להגדלת מכירות באינטרנט

אהבתם? פרגנו בלייק יעודד אותי להשקיע עוד 🙂

 

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.