מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?
ראשית כמה מילים על מנוע החיפוש גוגל (חשוב לקרוא להבין)
גוגל הינו מנוע חיפוש שקובע בעצמו את התוצאות לפי אלגורטמים – (קוד טכני שמנתח את התנהגות הגולש)
שמטרתו להביא את התוצאות מתאימות ביותר לגולש בכך הוא שונה ממנועי החיפוש שהיו קודמים לו שהיו בעבר כמו המנוע שהיה פעם לוואלה, נענע ועוד.
זה מה שהפך את גוגל "מנוע חיפוש חכם" ומבוקש, גוגל תמיד עוקב ולומד את התנהגות הגולש בכדי לספק לו תוצאות טובות ביותר עבורו.
גוגל התחיל אך ורק כמנוע חיפוש אך די מהר כאשר בגוגל גילו את הפוטנציאל לכך שכולם רוצים להיות במיקומים הראשונים בגוגל ואז החל למכור אפשרות
להופיע במיקומים הראשונים גם אם לא מגיע לאותו אתר להיות במיקום הראשון , כאשר יש מגבלה והיא רק 3 הראשונים יהיו כאלו ששילמו לגוגל, ולאחריהם יופיעו התוצאות הטבעיות שגוגל חושב שמגיע להם להיות ראשונים למעשה אלו הם ה"תוצאות האורגניות", לאחר זמן מה גוגל החל למכור אפשרות לפרסם גם בצד השמאלי (או הימני – תלוי בשפה)
כיום התוצאות של החיפושים בגוגל מחולקים ל – 2.
תוצאות ממומנות – אלו הם תוצאות אשר של אתרים שהבעלים שלהם משלמים לגוגל. התשלום לגוגל הינו מעין מכרז לפי מילת חיפוש (הסבר בהמשך)
תוצאות אורגניות – אלו הם תוצאות אשר גוגל מניח שהם התוצאות הטובות ביותר והמתאימות ביותר למה שהגולש חיפש לדוגמה בניית חנות וירטואלית קיווי
אז ככה…בכדי להופיע במיקומים הראשונים צריך לבחור היכן כלומר האם אנו רוצים להופיע באיזור של התוצאות הממומנות? או האורגניות?
ביטוי שכדאי להכיר:
PPC – תשלום עבור קליק בגוגל ממומן משלמים עבור כל כניסה של גולש לאתר שלכם זה קישור של Pay per click
סיכום והמלצות
ראשית ההמלצה שלי היא לבצע קידום אורגני, זה תהליך ארוך ומקצועי אך ברגע שמגיעות הפירות הם טעימים ולאורך זמן, בנוסף מאוד מומלץ להעלות קמפיין ממומן אפילו בתקציב נמוך וזאת בכדי בכדי להינות מתוצאות ולהרגיש את הפוטנציאל רצוי להעלות קמפיין ממומן בחודשים הראשונים במקביל לקמפיין האורגני, וכן הדבר יכול לעזור להבין ולתכנן את הקידום האורגני.
עסק קטן צריך להכין תקציב של כ 2000 ש"ח לחודש – כן זה נשמע המון…אבל עם תוכנית נכונה כבר בחודש הראשון יהיו לכם הכנסות מהעסק שלכם אולי עדיין לא רווחיות אבל כך תגלו את העסק שלכם ותלמדו לשפרו,
האמור כתוב בעיקר לחנויות וירטואליות שבאתר שהוא חנות אינטרנטית קל למדוד תוצאות עלות תועלת ורווחים עם זאת כל האמור לעיל רלוונטי לכל אתר בין אם הוא אתר קטלוג או אתר תדמיתי.
מוגש באהבה ממני
ביטון אייל
מומחה להגדלת מכירות באינטרנט
אהבתם? פרגנו בלייק יעודד אותי להשקיע עוד 🙂
השאר תגובה
עליך להיות מחובר כדי להגיב.