מתי בניית חנות באינטרנט עדיפה על מסחר באיביי?

סקר מעניין שבוצע לאחרונה מגלה כי בין 80 ל-90 אחוזים מהאוכלוסייה בארץ לא רק נחשפו לאפשרות של רכישת מוצרים באינטרנט אלא גם ביצעו רכישה אחת לפחות. יותר מ-40 אחוזים רוכשים מוצרים באופן מקוון בקביעות ואף לעיתים קרובות. סחר מקוון הוא הדרך שבה עושים כיום עסקים ולכן, מי שרוצה להצטרף כבעל עסק צריך לשאול את עצמו לא האם זה כדאי אלא באיזו פלטפורמה יהיה לו הכי כדאי לעשות זאת. על הפרק עומדות שתי אפשרויות – מצד אחר בניית חנות באינטרנט ומצד שני, מסחר באמצעות פלטפורמה כגון איביי. להלן נסביר באילו מקרים יהיה כדאי לבחור בדרך של בניית חנות מקוונת וכך – למקסם את פוטנציאל ההכנסות.

בניית חנות באינטרנט – הדרך שלכם להתבלט

לא קשה כיום להצטרף למסחר באיביי, לא קשה למצוא את הידע כיצד לסחור בפלטפורמה הזאת, אבל לא רק על כך צריך להסתכל. דווקא בגלל שכל כך קל להצטרף ולפתוח חשבון באיביי יש שם המון תחרות וקשה כל כך לכל שחקן חדש לתפוס לעצמו נישה, להתבלט. לעומת זאת, כאשר בוחרים בדרך השנייה, דהיינו בניית חנות מקוונת הרבה יותר קל ליצור מיצוב ובידול. זוהי הדרך הטובה ביותר לאלה שרוצים שיכירו אותם, שיגיעו דווקא אליהם, שיבחרו בהם. למשל, אין שום ספק כי מי שיקים חנות אינטרנטית לעיצוב הבית וידע לקדם אותה נכון יהיה הרבה יותר בולט לעומת כל אחד מהשחקנים שהצטרפו באותו הזמן לאיביי ומוכרים מוצרים לעיצוב הבית. כשיש כל כך הרבה דגים בים, החנות המקוונת מושכת הרבה יותר תשומת לב.

כשהחנות שלכם – אין עליכם מגבלות שרירותיות

גם אם היינו יוצאים מתוך הנחה שאין הבדל בין פלטפורמה של חנות מקוונת לבין הפלטפורמה של איביי מבחינת משיכת תשומת לב ובולטות (מה שכאמור לא באמת קורה), בניית אתר מכירות באינטרנט מגלמת יתרון חשוב נוסף ובלתי מבוטל. בניית חנות מסוג זה עדיפה לכל מי שרוצה להיות באמת בעל הבית. כאשר פלטפורמת המכירות היא שלכם, אתם יודעים בדיוק מהם חוקי המשחק. אף אחד לא יכול להטיל עליהם פתאום מגבלות שרירותיות ואף אחד לא יכול לסגור לכם יום אחד את הפעילות. אם גם אתם שמעתם על עסקים שנפלו בשל מגבלות שהוטלו עליהם, לא צריך להכביר על כך מילים נוספות. אם עדיין לא שמעתם על פעילי איביי שנחסמו, לא תתקשו למצוא על כך מידע. בקלות תבינו גם אתם שבחנות מקוונת משלכם זה פשוט לא יכול לקרות. אתם שולטים בפלטפורמת המכירות.

בלי עמלות מכירה

כדי להשלים בניית חנות אינטרנטית יש להשקיע כסף, אבל מי שחושב כמשקיע אמיתי מבין כי את השורה התחתונה מודדים לאחר זמן. פעילות של חנות וירטואלית בפייסבוק, שלא כמו מכירות באיביי, מאפשרת להימנע מכל אותן עמלות מכירה. כאשר החנות היא שלכם, זה ממש כמו ההבדל שבין בעלות על חנות אמיתית לבין השכרה של חנות. לבעלות יש ערך, ערך חשוב.

חנות מקוונת משלימה לכם את העסק

באיזה עוד מקרה יהיה כדאי לכם להעדיף חנות באינטרנט? זה נכון כאשר יש לכם פעילות כלכלית נוספת, כגון חנות ממשית. אתר מכירות משלים את החנות הרגילה שלכם, כל שבשני הערוצים תוכלו למכור יותר. בחנות המקוונת תוכלו לקדם את העסק שלכם, שאליו מגיעים אנשים שרוצים "למשש" את הסחורה, לחוש אותה, למדוד או להתרשם בעיניים. בחנות שלכם תוכלו לקדם במקביל את המסחר האלקטרוני, כך שלקוחות שמעוניינים בכך יוכלו בפעמים הבאות פשוט לגלוש – ולקנות.

לא ניתן להגיב.

  mega888