רוצים למכור יותר? זה אפשרי ואפילו בקלות קבלו 10 טיפים שיעזרו לכם למכור יותר באינטרנט

זהו מדריך שיתן מספר טיפים לקידום העסק האינטרנטי שלכם, הוא נכתב בעיקר עבור בעלי חנות וירטואלית שאנו מומחים בתחום זה אך יכול לשמש באותה מידה לעסק שלא עוסק במכירות ישירות כגון אתר קטלוגי או תדמיתי, למעשה זהו שילוב של צד טכנולוגי ותוצאות מחקרים העוזרים להבין כיצד למכור יותר.   1- מהירות אתר – מחקרים שבוחנים אחוזי נטישה באתר מגלים כי שמשתמש מצפה שהאתר שהוא נכנס אליו יעלה בין 1-2  שניות, כל שניה נוספת תגרום  לירידה של 7% במכירות ויגדיל אך את אחוזי הנטישה כלומר אנשים עוזבים את האתר לפני שהוא יסיים את טעינתו, אז אם אתם רוצים למכור יותר אז תדאגו שהאתר שלכם יטוס…

מהירות אתר

כיצד לבדוק מה מצבי בעניין מהירות האתר? מאמר ל-בדיקת מהירות אתר בנוסף תוכלו לקרוא על העקרונות למהירות שרת במאמר על אחסון למג'נטו (המאמר נכתב ספציפית אבל העקרונות אותם עקרונות)

 

2- יחס תמונות טקסט – כאשר בונים אתר אינטרנט לעיתים יש לנו המון מה לומר לגולש, על הניסיון שלנו, על המקצועיות שלנו מה אנו עושים להצלחת הלקוח ועוד. והכל חשוב לומר אבל אל לנו להתבלבל…אנו לא אתר תוכן כגון YNET או וואלה.. אנו מוכרים מוצרים והלקוח שלנו בא לקנות ולא להעשיר את הידע הכללי שלו, אם אנו נכניס המון תוכן אנו נאבד אותו… ויש שעושים זאת ממניעים לא קשורים לדוגמה כתיבה עבור "גוגל" (" כי מקדם האתרים אמר…" ) היזהרו לפול למלכודת זו אן אתם רוצים שגוגל יאהב אתכם פשוט  תדאגו שהגולש באתר שלכם ייהנה …תנו לו את המידע הנחוץ לו ואל תחפרו לו, תהיו ענייניים אם כך מה היחס הנכון בין תמונות לטקסט? היחס הטוב ביותר הוא 50% טקסט 30% "אוויר" שטח נקי.. ו20% טקסט בחנות וירטואלית בעמוד ראשי, בעמוד קטגוריה היחס משתנה לטובת התמונות, בעמוד מוצר התוכן והפרטים על המוצר גם הטכניים וגם ווידאו יופיעו לאחר גלילה למטה.. דוגמה ליחס מצוין בעמוד קטגוריה

חנות וירטואלית עמוד קטגוריה מומלץ

חנות וירטואלית עמוד קטגוריה מומלץ

 

3- עמוד ראשי מזמין – מהו עמוד ראשי מזמין? אז ככה…כאשר גולש נכנס לאתר שלכם לרוב הוא יכנס קודם לעמוד הראשי של האתר והוא מחליט תוך 7 שניות אם האתר שלכם זה מה שהוא חיפש או שהאתר שלכם לא מעניין אותו…אך ורק 7 שניות!! מה כבר אפשר לתת לו להבין תוך 7 שניות? לשם כך אנו לא נכתוב לו טקסטים , הוא לא יספיק לקרוא ולהבין בזמן זה, אנו לא נציף אותו בקטגוריות שיש לכם באתר הוא יטבע לא יעיל…להציף בקטגוריות (אף אחד לא ישב לשחק "חפש את המטמון"..)

 

דוגמה לתפריט טוב ותפריט לא טוב – מלא בתוכן שמעייף את העניים

עומס בעמוד ראשי - אסור!

תפריט נכון לקידום אתר

 

אותו אתר לאחר עיצוב מחדש (ע"י קיווי) בצורה נכונה

 


4- עמוד תשלום קצר ונוח– עמוד התשלום חייב להיות קצר ונוח גולשים שונאים טפסים למרות זאת מפני שאין ברירה בחנות וירטואלית בעת ביצוע קנייה חייבים למלא טופס הזמנה אז מה עושים..? לא שואלים שום שאלה פעמיים (כתובת בעל הכרטיס + כתובת למשלוח+ כתובת לחשבונית..) רק פעם אחת! מוותרים על תאריך לידה..הלקוח קונה אצלכם לא רוצה להיות חבר ילדות שלכם אם אתם רוצים לתת לו מתנה ליום ההולדת…לאחר שיקנה שאלו אם הוא מעוניין ואם כן שיעדכן את התאריך בטח לא כתנאי לביצוע הזמנה  הדבר משפיע בצורה משמעותית על כמות המכירות באתר, מחקר שנערך בבריטניה העלה כי ההבדל בין 16 שדות ל 9 שדות שיפר את המכירות ב160%!!!  וזאת בלי לפרסם יותר בלי להביא עוד לקוחות לאחר הקמת חנות באינטרנט אלא רק להקל עליהם ולא להטריח אותם במלוי שאלונים… כך שאם אתם רוצים למכור יותר שאלו פחות. דוגמה לעמוד תשלום קצר ונוח מה שנקרא "One Page Checkout" עמוד אחד קצר ונוח שיש בו הכל…פרטי לקוח פרטי משלוח אמצעי תשלום וכל זה ב 7 שדות! One Page Checkou עמוד תשלום קצר ונוח

 

 

5- הרשמה מהירה ע"י פייסבוק  או גוגל פלוס -( או שניהם)  מי אוהב להרשם לאתרים שירים ידו? איך אומר השיר…"אף אחד לא קם"…אתם צריכים שאנשים ירשמו, אבל הם לא אוהבים להרשם..מה עושים? מתקינים אפליקציה של הרשמה ע"י הפרטים של הגולש בפייסבוק או עם הפרטים של הגולש ב-GMAIL שוב בעזרת אפליקציה זו תגדילו את כמות הנרשמים לאתר פי 3! וה יצור לכם גם מאגר לקוחות שאחרך ניתן לדוור אליהם..

 

הרשמה על ידי פייסבוק

 

 

 

דוגמה להרשמה המתקדמת ביותר

הרשמה ע"י פייסבוק גוגל פלוס

הרשמה ע"י פייסבוק גוגל פלוס

 

 

6- צבעים – לכל צבע יש פסיכולוגיה שלו הגולש מחליט אם ללחוץ על כפתור גם לפי הצבע שלו..כפתור אדום מסמל במוח הגולש שגיאה (הרי אם הוא מכניס סיסמה לאנכונה בגוגל הוא מקבל הודעת שגיאה באדום..וכל טעות מוצגת הודעה באדום) מנגד ירוק מעודד פעולה, הקפידו שכפתורים שלכם באתר יהיו בצבעים מעודדים, שכפתור הקניה יהיה גדול וברור אל תשתמשו בצבעויות יתר לא צריך באתר יותר מצבע אחד או שניים וגוונים של לבן ושחור, אל תשמשו בגרנדיינט (צבע משתנה בצורה מדורגת) הדבר מתיש את עין

 

 

7- עודדו את הלקוח לפרסם אתכם – צרו באתר מערכת המקנה הנחה ללקוחות שעושים לכם לייק או שתף בגוגל פלוס, 5% הנחה או  הנחה במשלוח יהיו בונוס מצויין, סביר להניח שללקוח שלכם יש חברים/חברות בני גילו עם אותם מאפיינים ויש סיכוי טוב שגם עם אותם צרכים בטח אם הלקוח שלכם מרוצה מהקניה הוא ישמח לפרסם אתכם אז.. הפכו את הלקוח שלכם לפרסמאי שלכם…

הנחה תמורת לייק - לייק קבל הנחה

הנחה תמורת לייק – לייק קבל הנחה

 

 

 

8- צרו אמון לקוחות  – הכלי שבאמצעותו הלקוחות בוחרים היכן לרכוש הוא אימון בתקופה שכל ילד יכול לפתוח עסק באינטרנט ובתקופה שבה לבצע דרופשיפינג (רכישה מחו"ל והפניה של המוצר ישירות אל הלקוח) לא נדרש שום הון, לכן הלקוחות  בוחרים לפי מה שנראה להם אמין ובעל פידבקים טובים בכדי שזה יקרה, צרו מערכת דירוגים אמיתית שמאפשרת ללקוחות לדרג את המוצרים שלכם ותנו ללקוחות שלכם לדרג לאחר מכן יש לצור מפת אתר מתקדמת הכוללת את כל הפרמטרים של הדירוג  כגון כמה דרגו מה היה הדרוג תאריך ועוד.. ושגרו את המפה המתקדמת לגוגל , כך תוך זמן קצר תקבלו גם בתוך גוגל את הדבר הבא…(ראו למטה) כך וגם תקבלו את אמון הלקוחות, אל חשש…לא כל דרוג יזכה לעלות לאתר שלכם הרי אם כך המתחרים יזבלו לכם את האתר, לכן דרשו שהדוג ימתין לאישור שלכם, אל תחששו להעלות דירוגים אם הם לא הכי מושלמים, חייב אמנית ואיזון..

דרוג חנות וירטואלית קידום בגוגל

דרוג חנות וירטואלית קידום בגוגל

עדיין לא סיימתי את כתיבת המאמר 9- יושלם תוך 3 ימים 10- אוסיף בעוד 5 ימים

 

9- מנוע חיפוש חכם ולומד – מנוע חיפוש באתר לעיתים הוא המפתח למכירה מתכנתים לא משקיעים בזה מספיק כי לקוחות לא דורשים זאת, אבל אציג לכם כמה סיטואציות שבהם הלקוח מגיע עם כסף אליכם לחנות ולא יקנה בה…
סיטואציה ראשונה
סימה מדימונה נכנסה לחנות וירטואלית במטרה לקנות "פן" בחנות למוצרי החשמל מאות מוצרים ואולי אלפים לכן היא הקלידה בחיפוש "פן" מיד נכתב לה "לא נמצאו מוצרים העונים לבקשתך.." חזרה לגוגל לחפש חנות אחרת, למה זה קרה? הרי יש בחנות מגוון רחב של פאנים הסיבה לכך שהמוכן קרא להם "מייבש שיער"

אלכס מחולון נכנס לחנות תכשיטים לרכוש לאשתו מתנה ליום הולדתה חיפש בחיפוש "שרשרט" כמובן שהוא לא מצא ולא הבין למה עזב והלך לחנות אחרת…כל מה שהוא רצה לקנות זה " שרשרת" מה לעשות שהעברית שלו לא מושלמת?

מה ניתן לעשות?

ראשית יש מנועי חיפוש חכמים המתגברים לבד על טעויות כתיב (לנו יש), מאפשרות להוסיף מילים נרדפות לא כאלו שיש לכתוב באתר בכדי שהמנוע חיפוש יעבוד הרי אתם לא רוצים שבתיאור מוצר יכתב "שרשרט" , שנית רצוי שיהיה לכם פרוט על כל החיפושים שהיו באתר, כמה כל חיפוש ואפשרות להמיר כל חיפוש למילה נרדפת…ככה אפשר להינות מכל הלקוחות..

10 – ערוץ פרסום ושיווק מתאים – יש לקוחות שאומרים לי האינטרנט לא עובד לנו, אני שואל מה ערוץ הפרסום בוחן את האתר וכו…לרוב יש בעיות מהותיות במבנה האתר אך לעיתים הבעיות מגיעות מערוץ הפרסום שאינו רלוונטי לקהל היעד או לא במוזה הרלוונטית, לדוגמה פייסבוק משמש כלי מדהים עבור יצירת מכירות ולעיתים הוא מערכת לבזבוז כסף, הדבר תלוי מאוד בתחום (לעיתים אף בתת התחום) יש תחומים כמו הריון ולידה וכמו מתנות שהם להיט בפייסבוק כי זה המקום שבו קהל היעד פתוח "לרעשי רקע" ורלוונטי לimpulsive buying  קניה מתוך דחף..אימפולסיבית  ויש תחומים שהם גרועים לפייסבוק , שמיצרים תעבורה "מתעניינת" בלבד  באופן כללי באינטרנט יש מגוון רחב מאוד של כלים ליצירת מכירות ויש השפעה ואפקטיביות שונה של כל ערוץ קידום על תחום צריך לדעת להתאים… צריך לזכור לקחת בחשבון את המערכת עצמה מערכת שמשמשת לחנות וירטואלית אלו אמצעי תשלום היא מאפשרת לגולש, מה גודל הטופס לתשלום, מה מהירות האתר כמה פשוט להגיע אל המוצר הנרכש, מה עם מנוע החיפוש שלה ועוד..יש המון בעיות שמונעות מביצוע המרות

רוצים עצה חינם…עשו לנו לייק ושלחו שאלה

לא ניתן להגיב.

  mega888