קידום חנות וירטואלית כיצד?

קידום חנות וירטואלית

חנות וירטואלית – קידום

קידום חנות וירטואלית הינו בעל חשיבות קריטית להפיכת החנות לרווחית ואף למובילה בתחומה.
כמה מילים על הפערים בין חנות באינטרנט לבין חנות מקודמת.
בפתח תקווה קיימת חנות למוצרי אלקטרוניקה (שמה שמור במערכת), שמוציאה בכל יום בין 300-400 משלוחים ללקוחות שרכשו מוצרים דרך האינטרנט.
החנות הזו היתה חנות רגילה ולא מיוחדת כלל כמו חלק גדול מחנויות מוצרי חשמל שנמצאות בפינת הרחוב.
בשלב מסויים החליטו בעליה להקים חנות באינטרנט, מתוך אמונה וללא שום נתונים מקדימים החליטו להשקיע בה את מירב המאמצים.
תוך שנה היא החלה להיות רווחית מאוד, תוך שנתיים עברה משמעותית את הרווחיות של החנות הפיזית.
היום (לאחר 3 שנות פעילות ) החנות הפיזית הינה מחסן שיש בו 3 מחשבים לקליטת הזמנות והוצאת משלוחים, המחזור החודשי עומד על 2.7 מליון שקל.
לעומת זאת יש יבואן גדול באותו איזור תעשייה, שהקים חנות אינטרנטית, והמתין שיגיעו הזמנות…לאחר 3 שנים הבין שזה לא יזוז לבד.. והזמין אותי לייעוץ תכנון מכונה אמיתית שתדפיס כסף ולא רק תהיה “באינטרנט”…
ועכשיו לצד המעשי.

10 טיפים משמעותיים לקידום חנות ווירטואלית

1- מנועי חיפוש
2- רשתות חברתיות
3- מאמרים מקצועיים
4- שיתופי פעולה עסקיים
5- שימור לקוחות
6- דיוור ללקוחות קיימים
7- מבצעים ללקוחות המזמינים בשנית
8- עידוד לקוחות לפרסם את מרכולתכם
9- מבחר רחב ביותר של מוצרים
10- ממשק מקדם מכירות לגולשים באתר

מנועי חיפוש
רוב התעבורה האפקטיבית שתייצר הכנסות בפועל תגיע ממנועי חיפוש ובראשם גוגל.
חשוב ביותר להיות חכמים מראש ולא בדיעבד, פונים אליי לקוחות שמבקשים לתקן את הקוד של האתר הישן שלהם, העלות גבוהה יותר מהקמת אתר מחדש.

קידום בגוגל הינו מקצוע הדורש ידע רב הכולל ידע תיכנותי, לכן לא נעמיק בתחום זה, אך אציין מספר נקודות משמעותיות

קידום חנות באינטרנט יהיה קל יותר אם החנות מבוססת על מערכת חנות וירטואלית מתקדמת בעלת קוד נקי.
קוד קריא לגוגל, גוגל לא אוהב קוד עמוס ולא מסודר, גוגל לא אוהב קוד לא תיקני (גם אם המשתמש רואה את

האתר תקין, אם הקוד לא תיקני גוגל לא אוהב את זה).
ישנם אתרים שמאפשרים בדיקת איכות הקוד של האתר, שיאפשרו לכם לראות אם הדברים עשויים טוב.
שנית, מנועי חיפוש לא יודעים לקרוא תמונות, ולא פלאשים לכן המעיטו מאוד בשימוש בהם, כולל כפתורים כולל תמונת

“welcome ” , במידה ואין אפשרות בקשו מהמתכנת שיציב קוד ALT מעל התמונה.
תבנו את האתר הכי נוח ונכון למשתמש ואח רכך לגוגל , אל תהפכו את הסדר חשיבות גוגל מבין את זה…

רשתות חברתיות
בשנתיים האחרונות רשתות חברתיות ובראשם פייסבוק תפסו תאוצה משמעותית ומהווים כלי קידום ושיווק יוצא מין

הכלל עבור חנויות ועסקים, בדומה למפגש בבית קפה שכונתי בו מספרים אחד לשני מה חדש בשכונה, העידן

החדש הכפיל את המודל הזה פי 1000, וכל משתמש ממוצע בפייסבוק יש כ 200-500 חברים שיודעים רואים

וקוראים על פעולות שעשה המשתמש מה הוא אוהב מה הוא לא אוהב ועוד.. אם בחנות יהיו כלים לאפשר למשתמש

ברגע לספר שראה “אייפון 4 בצבע אפרסק” הוא יעשה זאת וחבריו יראו ומי שאוהב אף יפיץ זאת הלאה…
וכך תזכו בפרסום רחב ללא השקעה של שקל.

מאמרים מקצועיים
אנשים אוהבים לרכוש מוצרים מבעלי מקצוע מובילי דעה , כאלו שיודעים על מה הם מדברים כאלו שרואים את

העתיד ומתכוונינים אליו. אם אתה כזה אם אתה מומחה בתחומים מסויימים או אפילו בעל הבנה של תהליכים

שהמשתמש הממוצע לא מכיר, כתוב על כך מאמר, באחד מאתרי המאמרים ובתחתית המאמר כתוב את שמך

וקישור לאתר החנות שלך. עדיף לכתוב מאמר על נושא מסויים ולקשר אותו לעמוד באותו נושא באתר שלך.

שיתופי פעולה מקצועיים
בדיוק כמוך ישנו בעל חנות וירטואלית אחרת בתחום משלים, הוא ישמח לקדם אותך בצורה שגם אתה תקדם אותו

וכולם מרוויחים, דוגמאות אם אתה עוסק במכירת מוצרי אלקטרוניקה ובינהם דיבורית לרכב, צור עמוד באתר של

מתקיני דיבוריות לרכב, פנה אליהם והצע להם שאתה תמליץ עליהם כמתקיני דיבוריות בעמוד רכישת הדיבורית

וכנגד בקש כי ימליצו באתר שלהם עליך כחנות דיבוריות מקצועית. וכן הלאה..

שימור לקוחות
אחרי כל לקוח וירטואלי עומד אדם עם רצונות צרכים שאיפות וזוג שפתיים שמדברות, לאחר שהזמין צור קשר

לתיאום משלוח, צור קשר חצי שעה לפני שמגיעה אליו הסחורה לוודה שהוא בבית, התקשר אליו לאחר יום לוודא

שהוא מרוצה, אל תחשוש מכך שהוא לא מרוצה, עדיף שתדע על כך ותתקן את המצב מאשר שלא יחזור אליך

לעולם.
זה חשוב לו ולך אף שבעתיים, הוא יהיה שמח לדעת שאחרי ה חנות הווירטואלית שלך עומד אדם אמין ומקצועי

שדואג שהלקוח שלו קיבל ומרוצה מהרכישה.

דיוור ללקוחות קיימים
לעיתים לקוח קונה מוצר ואם לא היה משהו מאוד מיוחד בחנות שלך הוא תוך חודש שוכח ממי הוא קנה ומה..
יש לך מבצע אמיתי משהו מיוחד , שלח לו מייל (בהנחה שאישר לך – כדבר החוק החדש). עם הצעה רלוונטית הדומה לקניה הקודמת שלו, ציין כי ההצעה המיוחדת הינה ללקוחות הקיימים ולא לחדשים.

התעייפתי קצת 🙂 אמשיך בימים הקרובים ממני אייל ביטון

ל חנות וירטואלית קיווי כלים מקצועיים מובנים לקידום בגוגל

צריכים עזרה? השאירו פרטים ואשמח לחזור אליכם

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון זמין (חובה)