פרק ראשון – חלק 1 הוספת קטגוריה של מוצרים

קטגוריה של מוצרים לחנות

במדריך זה נציג לכם:
1- סרטון וידאו להדרכה כיצד לעשות זאת בחנות
2- טיפים שיווקיים לבניית קטגוריות בחנות וירטואלית
3- הסברים וטיפים כתובים בצורה יותר מורחבת

 

 

מדריך וידאו הוספת קטגוריה בחנות

 

טיפים שיווקיים בנושא קטגוריות

איך נכון ומה מומלץ בבניית הקטגוריות

לפני שמתחילים מומלץ לבצע תכנון מבנה של קטגוריות מומלץ על קובץ אקסאל
במבנה מדורג של קטגוריות ראשיות, קטגוריות משניות ותת תת קטגוריות

את הוספת הקטגוריות מומלץ לבצע לפני הוספת המוצרים, כאשר הקו המנחה הוא- רכישה בצורה נוחה ללקוח שלכם.
בעתיד תמיד ניתן יהיה להוסיף קטגוריות נוספות ולערוך את הקיימות.
כמה המלצות לשמות הקטגוריות וחלוקתם:

  • נושאים – כגון חולצות, מכנסיים, שמלות ועוד
  • גילאים – לגילאים 1-3 לגילאים 4-7 וכו..
  • לתקציב – מוצרים מ 100-500 ש"ח מ 10-100 ש"ח
  • מיוחדים – "מבצעים שלנו" "חדשים באתר" "מומלצים שלנו" ועוד..
  • וכל העולה על רוחכם כאשר תמיד תחשבו מה יהיה נוח ללקוח שלכם

מספר קטגוריות- רצוי שלא יהיה מעל 8, אם יש לכם יותר פשוט צרו חלוקה שתכלול תת קטגוריות, ותת תת קטגוריות על-פי הצורך
בראש כל קטגוריה תוכלו לכתוב קטע טקסט קצר המתאר מה צפויים לראות בקטגוריה או תמונת אווירה נחמדה (טוב גם עבור גוגל)
להלן מדריך וידאו קצר כיצד להוסיף קטגוריה בחנות הווירטואלית שלכם:

 

מבנה קטגוריות לדוגמה

מבנה קטגוריות בחנות וירטואלית

 

 

חזרה לראשי

אהבתם את המדריך? פרגנו בלייק או שיתוף 🙂

2 תגובות

  1. הקטגוריות הן חלק מאמצעי הניווט של האתר ובמנה ההירככי שלהם מאפשר ללקוחות וגם למנועי החיפוש להבין מה יש שם ולנווט במהירות לפריט מתאים.
    הבעיה מתחילה כאשר ניתן לשייך פריט ליותר מקטגוריה אחת. לדוגמה: חולצה לגברים עם שרוולים ארוכים של ראלף לורן במחיר 230 שקל יכולה להיות מקוטלגת בקטגוריות הבאות: חולצות גברים, ראלף לורן, טווח מחירים 100-300 וזאת רק דוגמה.
    למה בעיה? כי אם יותר מקטגוריה אחת תכלנה את אותם מוצרים, הרי שיש פה כפילות נתונים וזה לא טוב לגוגל. לאחרונה גוגל העלו שוב את נושא "כפילות התוכן" ונציגם נתן הרצאה של כשעה על הנושא.
    צריך למצוא את הדרך בה יהיו קטגוריות ובמקביל לדאוג שהקידום בגוגל לא יפגע.
    לתשומת ליבכם,
    זהר עמיהוד
    מומחה שיווק באינטרנט

    • 14 באוקטובר 2015 at 7:15

      זהר, אכן אתה צודק בהחלט והדבר מהווה בעיה כאשר מוצר משוייך ליותר מקטגוריה אחת הוא נראה ע"י גוגל כתוכן כפול.
      מפני שחשוב לנו קידום האורגני של לקוחותינו הדבר בענינו מן המעלה הראשונה השקענו משאבים רבים ונתנו פתרון מקצועי לכך. אשמח לספר לך אותו אך לא אתן את העונג למתחרנו לתת פתרון דומה ללקוחותיהם 🙂
      זוהר אני תמיד שמח לשמוע את דעתך המקצועית

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.