מדריך מיטוב יחסי המרה למתחילים: פרק 2

 

מדריך מיטוב יחסי המרה למתחילים

פרק 2: למה מיטוב יחסי המרה הוא דבר חשוב כל כך?

מדוע כדאי להשתמש ב-CRO (אופטימיזציית יחס המרה)?

בהקדמה נגענו בקצרה בחשיבות ה-CRO, בעוד פרק זה יעסוק ביתר פירוט בכל הדרכים בהן אופטימיזציה יכולה למנף את האתר שלכם.למה להשתמש בCRO

 

פעמים רבות, לאחד מאתגרי האופטימיזציה הגדולים ביותר אין כמעט קשר לאתר עצמו, אלא למחסור בתמיכה ארגונית.
עקב כך, אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיטואציה בה אינכם יכולים להתמודד עם אתגר האופטימיזציה הכי גדול שלכם מבלי, תחילה, להבין את מהות השימוש ב-CRO.

עצתנו לאלו שנקלעו לסיטואציה זו היא להתחיל בקטן – נסו לערוך מספר סקרים או לאסוף פידבקים שיצביעו על בלבול פוטנציאלי במשפכי ההמרה שלכם.
אם אתם אחראים על עדכון שוטף של האתר שלכם, תוכלו להריץ בדיקות בקנה מידה קטן על מנת למקסם אלמנטים שקל יותר לנהל אותם ולא דורשים תשומת לב רבה.
עבדו על שיפור המדדים הללו באמצעות סקרים ובדיקות – למשל בדיקת CRO קטנה – כך שבסופו של דבר תוכלו להמחיש את חשיבות ה-CRO ולקדם את הארגון שלכם.

 

 בנוסף לפעולות האופטימיזציה ה”סמויות” הללו, השיגו הסכמה צוותית בנושא ע”י ביצוע אחת או יותר מן הפעולות הבאות:

• שתפו כמה מן הפרקים הראשונים של מדריך זה.
• ערכו סקרים וזהו בעיות ש-CRO יוכל לסייע בפתרונן.
• תעדו בדיקות של משתמשים שחוו בעיות.
• הבהירו כי מספר בדיקות אינן מספיקות, והישגים אמיתיים יגיעו רק באמצעות אסטרטגיה מובנית היטב.
ברגע שאספתם מידע משכנע – בדגש מיוחד על הזדמנויות המרה מפוספסות מהתעבורה שאתם כבר משלמים עליה – תהיו מוכנים דייכם להציג את טענתכם.

כעת, מדוע CRO הוא כה חשוב:

סיבה מספר 1: תמיד יש מקום לשיפור.
לא משנה כמה האתר שלכם מעוצב היטב או כמה גולשים אתם הופכים למשתמשים, סביר להניח שתוכלו לבצע את תהליך ההמרה הזה באופן קל יותר עבור המשתמשים – מה שיוביל לתוצאות טובות יותר עבורכם.

סיבה מספר 2: פרסום בתשלום מתייקר ונהיה יותר תחרותי.
בזבוז נוסף על פרסום הוא לא התשובה, במיוחד אם יש לכם גמגומים במשפכי ההמרה שלכם שזקוקים לטיפול.
CRO עובד עם מה שיש לכם, כך שהוא עוזר לכם לזהות ולהתמודד עם בעיות אלו תחילה.

סיבה מספר 3: אופטימיזציה מאפשרת לכם לקבל יותר צרכנים מהסוג הנכון.
העניין לא מסתכם רק בהמרת גולשים למשתמשים. אתם מחפשים אנשים שיאהבו את המוצר שלכם ויעזרו לכם במכירות על ידי כך שהם יספרו לכולם כמה נהדרים אתם.

סיבה מספר 4: זה בחינם במהותו.
CRO מפיק תועלת מתעבורה שכבר קיימת. משמעות הדבר היא שאינכם מבזבזים יותר כסף על משיכת גולשים לאתרכם, אתם רק עושים עבודה טובה יותר בהפיכתם למשתמשים קבועים. אופטימיזציה מחזירה את ההשקעה ואף יותר; המרה של אחוז גבוה יותר של הגולשים שלכם למשתמשים קבועים הינה יעילה יותר מבחינה כלכלית מאשר משיכת גולשים חדשים.

סיבה מספר 5: הנמכת עלויות הרכישה של לקוחותיכם (CAC).
למעשה, הכפלת שעור ההמרה שלכם משמעותה מחצית מעלות הרכישה שלכם (CPA), או, במילים אחרות, כמה כל לקוח עולה לכם. [1]

סיבה מספר 6: הCRO- עוזר לכם למקסם רווחים.
ולא רק זאת, ישנו קשר הדוק בין יחס ההמרה לבין הרווח שלכם.
מכיוון שאינכם משלמים יותר על המרות אלו, הרווח מהן הולך ישירות אליכם. [2]

סיבה מספר 7: CRO מאפשר לך להשקיע יותר כסף ברכישות נוספות.
רווח גדול יותר מאפשר לכם להוציא יותר כסף על משיכת משתמשים חדשים (כמו כן, אתם כבר יודעים היכן כדאי להשקיע אותו מכיוון שאתם מודעים למשפכים שמושכים את המשתמשים הגדולים).
סיבה מספר 8: זה מעלה את הערך שלכם בעיני השותפים.
לא רק שאתם תרוויחו יותר, כך גם השותפים שלכם – מה שיהפוך אתכם לבעלי ערך גבוה יותר בעיניהם (בזמן שערכם של המתחרים שלכם יורד).

סיבה מספר 9: CRO עוקף את טווח הקשב המוגבל של המבקר הממוצע…
על ידי מתן מענה מהיר לצרכיהם (לפני שתהיה להם הזדמנות למצוא את מבוקשם במקום אחר).

סיבה מספר 10: CRO יכול לעשות את ההבדל ביניכם לבין המתחרים.
בהתבסס על הקונספט של תופעת ה-slight edge”” (אשר ידועה גם בתור “המנצח זוכה בכל/רוב הקופה”), כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להצליח זה להיות מעט טובים יותר מהמתחרים.
לכן, אם תייעלו את אתרכם כך שיענה על צרכי המשתמשים בצורה מעט טובה יותר או מהירה יותר, גם אם מדובר בשניות בודדות, הם יבחרו בכם.[3]

סיבות למיטוב CRO

 

סיבה מספר 11: CRO יוצר מומנטום.
CRO יוצר מומנטום עוצמתי שיגדיל את נתח השוק שלכם. ככל שיחס ההמרה שלכם טוב יותר, כך תוכלו להשקיע יותר בתעבורה – וככל שתשקיעו יותר בתעבורה, כך מאגר הלקוחות שלכם יתרחב, וכן הלאה. תשלטו בשוק לפני שתבחינו בכך. [4]

פרק 2: סימוכין

[1] http://www.conversion-rate-experts.com/cro-tips/

[2, 3] http://www.conversion-rate-experts.com/reasons-to-get-obsessed-with-cro/

[4] http://moz.com/blog/the-definitive-howto-for-conversion-rate-optimization

כל הפרקים:

פרק 1:        הקדמה
פרק 2:        מדוע כדאי להשתמש בCRO?
פרק 3:        היסודות של מיטוב שיעורי המרה
פרק 4:        בנייה ובדיקת תכנית מיטוב
פרק 5:        חווית משתמש
פרק 6:        מיטוב דף נחיתה
פרק 7:        הפחתת שיעורי יציאה ונטישה
פרק 8:        מיתוסים של מיטוב יחסי המרה
פרק 9:        כלים לבדיקה ולמיטוב המרה
פרק 10:      מדידת מאמצי מיטוב יחס המרה
פרק 11:      טיפים ובונוסים מיוחדים
פרק 12:      סיכום

לא ניתן להגיב.