כמה תעלה לי החנות וירטואלית? השוואה בין שיטות עבודה

דילמות ושאלות בעת בניית חנות וירטואלית חדשה

  • למה יש פערי מחירים גבוהים?מה המחירים
  • איך להימנע מקבלת מערכת עם באגים ותקלות?
  • האם ההסכם שלי עם הספק מספיק ברור ומגן עלי? או רק על הספק?
    גם נענה על השאלה  איך זה שאתרים של עסקים קטנים באינטרנט מרוויחים הרבה יותר כסף מאתרי מותגים?
לשאלות אלו יש מכנה משותף אחד
חוסר התמצאות בתחום של הלקוח שגורם לבחירות לא נכונות ותיאום ציפיות לא מלא עם הספק
אני שומע המון את הבלבול שיש ללקוחות כאשר הם מחפשים ספק שיבנה להם את החנות הוירטואלית שלהם.
מפני שאני המון שנים בתחום אני מודע למקור הבעיה למעשה אני אישית סבלתי ממנה בעבר לא מעט
בעבר הרחוק בקיווי עברתי עם לקוחות שהינו מפתחים להם את החנות הוירטואלית בהתאם לדרישות שלהם
והדבר הביא לתסכול של 2 הצדדים
במאמרון זה אנסה לעשות סדר בדברים
בעת בחירת ספק שיהיה אחראי על בניית חנות וירטואלית שלך אתה נתקל בשאלות כמו, מה הכי חשוב? כמה זה יעלה לי? איך אדע שאקבל את התוצאה הרצויה?
למרות שיש לקוחות המשוכנעים שברור להם מה הם צריכים
עד היום  נתקלתי בלקוחות מעטים שבאמת יש להם את כל הידע הנדרש להבין מה הם צריכים ומה הם אמורים לקבל בכדי להצליח
למה יש פערי מחירים  גבוהים?
שעות עבודה של מתכנת הם יקרות נעות בין 180 ש”ח ל 400 ש”ח לשעה.
ישנם 2 שיטות עבודה בשיטה אחת אתם מקבלים חינם שעות עבודה של מתכנתים שבוצעו בעבר ומשלמים על מעט שעות עבודה לביצוע התאמות עבורכם  ושיטה שנייה אתם משלמים על הרבה שעות עבודה שמבוצעות עבורכם.
כמה מילים על 2 שיטות העבודה
1- Tailor made – בשיטה זו יש “אדריכל מוצר” לעתים הוא הספק ולעתים הלקוח (לעתים יש בלבול) תפקידו להנחות את הקו ולהבין את כל הצרכים, לתעדף את החשיבות של הדברים ובכפוף לתקציב לקבוע מה יבוצע ומתי בכדי לבנות חנות מותאמת כמו כפפה ליד יש צורך לבצע פגישות אפיון, דיונים , מחשבות , תכנונים ורק אחר-כך יוצאים לביצוע
יתרונות השיטה – מתאימים את העיצוב והטכנולוגיה לדרישות הלקוח
חסרונות השיטה זמן פיתוח ארוך,מחיר גבוהה, אפשרויות למחלוקות רבות בן הספק ללקוח
והתוצאה הסופית לא תשביע את רצון הלקוח וגם בית התוכנה/המתכנת ירגיש מקופח במקרה כזה יהיה הרבה פניות מהלקוח לספק שיתחילו במילים אבל.. “הבנתי/חשבתי/ציפיתי/סיכמנו..”
בכדי ששיטה זו תעבוד חלק יש צורך בביצוע אפיון יסודי ע”י מומחה שמבין גם בטכנולוגיה גם בשיווק וגם בעיצוב  דורש כ 50 שעות עבודה .  עלות שעה משוערת 400 לשעה = 20,000 ש”ח  לקוח בינוני לא תמיד ירצה לשלם זאת אבל זאת הדרך היחידה  ב- Tailor made  לקבלת תוצאה שתשביע רצות את כל הצדדים ולהימנע ממחלוקות.
2- מוצר מוגמר – בשיטה זו תוצג לכם המערכת שהמפתחים שלה ישבו חשבו תכננו ויצרו מוצר שמנסיונם הוא כמעט מושלם.. למערכת יהיו עיצובים אפשריים כל שעלכם לעשות הוא לבחון את המערכת מה היא מספקת בוחרים בודקים עובדים.
יתרונות השיטה– מערכת עובדת חלק ללא תקלות, ניתן לבחון אותה לפני העסקה ולדעת בדיוק מה מקבלים, ומה היא מספקת.
אין אפשרויות למחלוקת ניתן לעשות “סיבוב מבחן” ומה שקיים במערכת שלכם גם אחרי הצטרפות,  זמן אספקה קצר 14-21 ימים, עיצוב ברמה בין לאומית, עלויות נמוכות מאוד.
חסרונות השיטה – צרכים אקזוטיים לא יהיו שם אם יש לכם צרכים מיוחדים שלא נפוצים ולא שמישים ברוב המוחלט של החנויות הוירטואליות הם לא יהיו במערכת, לעתים ניתן לפתוח במיוחד ולעתים לא  בכול מקרה כל דבר שהוא אקזוטי ידרוש אפיון מעמיק, הבנה פיתוח, בדיקות מערכת מסירה, שינוי והתאמה נוספת עד הגעה לתוצר (בקיווי אנו עובדים במקרים כאלו אך ורק על בסיס שעתי ) ויעלה יקר ביחס לבניית האתר כולה
הסכם ההתקשרות מאוד פשוט ואומר משהו בסגנון “בדקתי , מתאים לי..”
בעבר עבדנו בקיווי בשיטת Tailor made, אך עם צבור הניסיון בחרנו לשנות לשיטת המוצר המוגמר ולהביא אליה את כל הפיתוחים והשדרוגים כך שתהיה מערכת מקצועית ביותר.
היום אנו לא עובדים בשיטת Tailor made,עם זאת אנו תמיד עם הלקוח ובמידה וללקוח שלנו יש צריכים שדורשים מספר שעות פיתוח אנו שמחים לתת לו את השירות ולפתח לו את הבקשות.
בגלל שהמערכת שלנו מבוססת מג’נטו, המון פיתוחים מורכבים יהיו מאוד זולים אם יש להם ביקוש בעולם (אנו עובדים עם בתי תוכנה בחו”ל וקונים מהם קוד בזול) מתקינים ומוסיפים ללקוחות שצריכים
איך ניתן להימנע ממערכת עם באגים ותקלות?
אם אינכם רוצים להיות שפן נסיונות , בחרו בשיטת המוצר המוגמר, בידקו את המערכת שאתם מקבלים כולל כל פונקציה שחשובה לכם אם היא עובדת לשביעות רצונכם היא תעבוד טוב גם באתר שלכם
מה אני באמת צריך? Tailor made או מוצר מוגמר?
תשובה לשאלה זו פשוטה צריך לענות 2 שאלות..
האם סוג המוצרים שאני מוכר לא קיים? או שונה מהותית  האם המצאתי את הגלגל? (לדוגמה: חנות שמציעה רק את השירות מכירת מנוי ללבני נשים אחת ל3 חודשיים)
האם יש לי זמן ותקציב מתאים ללוות פרוייקט ?  (תקציב נדרש כ 60-150 אלף)
המצאת הגלגל – אם המוצר שלכם ייחודי וצורת רכישתו ייחודית אתם צריכים Tailor made
אם ישנם אתרים רבים הנותנים שירותים דומים כדאי לכם ללכת על מוצר מוגמר
הסכם שלי עם הספק מגן עלי מספיק?
במידה ואתם בוחרים במסלול Tailor made
יהיה עליכם לצור הסכם מפורט הכולל אפיון מלא כחלק מההסכם כאשר אפיון מלא יכלול:
  • תמונות מסך של כל העמודים
  • תמונות מסך של המצבים השונים של העמודים
  • תיאור תהליכי קניה מלאים רצוי להסתמך על תהליכים שראיתם וצילמתם מאתרים אחרים
  • מפרטים טכניים של כל מה שדרוש לכם
  • דרישות תוכנה כגון תאימות לאיזו גרסאות
  • דרישות שרת וכדו’

במידה ואתם בוחרים במסלול מוצר מוגמר 
בדרך כלל יהיה הסכם מקוצר המתייחס לתנאים כללים והתקנון שירות שישמש כהסכם התקשרות
מפני שהמערכות משומנות נבדקו ועובדות, בהסכם המקוצר יופיעו רשימה של תכונות הקיימות במערכת
בנוסף תהיה בתקנון פרטים על באגים תיקונים וליווי ב- אמנת השירות

 

 

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.