ג’ומלה חנות וירטואלית האם כדאי?! (joomla)

ג’ומלה חנות וירטואלית כדאי?

אתמול יצר עימי קשר לקוח שהתעניין בהקמת חנות לתחום קוסמטיקה, הוא ביקש הצעת מחיר כאשר ציין שיש לו עיצוב שבחר. ביקשתי לראות את העיצוב והוא הציג אותו בפני, שמתי לב כי זהו עיצוב מרשים מאוד אך מותאם למערכת ג’ומלה, מערכת שביסודה פותחה להיות עבור אתרי תוכן פורטלים ואו אתרי תדמית. בקיווי אנו מפתחים גם בPHP ואף מכירים ועבדנו עם מערכת ג’ומלה, כך שמבחינתנו אין לנו בעיה לבצע עבורו את העבודה, בגלל שאנו מקימים רק מערכות חנויות וירטואליות העין שלנו חדה ביותר מבחינת זיהוי הצרכים הייחודיים הנדרשים לחנות, ותוך בחינת העיצוב זיהנו כי רכיבים רבים חסרים במערכת בכדי שתהיה חנות מקצועית שתוכל לשרת את הבעלים שלה כראוי. ג’ומלה היא מערכת תוכן מצויינת אם משתמשים בה למטרות שנועדה, למערכת זו בנו גם מודולים לחנות שיאפשרו להפוך אותה לחנות עם רכיב סל קניות וכו, אך לדעתי מבחינה מקצועית היא רחוקה מלהיות חנות וירטואלית מקצועית. אסקור כאן דוגמאות לכמה הבדלים בין חנות וירטואלית מקצועית לגומלה עם רכיב סל קניות. לשם הבדיקה אשתמש בעיצוב שהלקוח מסר לי לבחינה, באותה סקירה אוסיף מספר נקודות שיווקיות. זהו העיצוב אותו בחר הלקוח

ג'ומלה חנות וירטואלית

ג’ומלה חנות וירטואלית

במבט ראשון עיצוב מרשים מאוד עיצוב שבמקורו עוצב עבור חנות ריהוט. עמוד בית מלא אך מסודר ואסטטי

התחלתי לבחון אותו מקצועית חיפשתי את עמוד קטגוריה, וכך נראה עמוד קטגוריה בג’ומלה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ג'ומלה חנות וירטואלית

ג’ומלה חנות וירטואלית

 

 

עמוד קטגוריה אמור להראות עמוד המכיל תקציר של כל המוצרים באותה קטגוריה , תמונה שם מוצר הוסף לסל ומחיר. דוגמה לעמוד קטגוריה.כל אלמנטים הללו לא קיימים באתר,

 

 

 

 

 

 

 

ג'ומלה חנות וירטואלית

ג’ומלה חנות וירטואלי

 

עמוד מוצר, עמוד מוצר הינו אחד העמודים החשובים ביותר בחנות וירטואלית מטרת החנות למכור מוצרים ובכדי לעשות זאת יש תכנון מסויים של עמוד שלאחר מחקרים רבים בדבר אפקטיביות הגיעו אל התכנון שלו, ניתן לשנות מעט אך לא בצורה דרסטית, כרגע נציץ בעמוד מוצר שקיים בעיצוב שנשלח אלי ולאחר מכן אסקר מה הטעיות בו.

 

 

 

 

 

 

 

 

ג'ומלה חנות וירטואלית

ג’ומלה חנות וירטואלית

הבעיות הבולטות הראשונות בעמוד המוצר הן:

א- אין בו מיקום לתמונות נוספות של המוצר, מאוד חשוב ללקוח לראות מכמה זוויות את המוצר
ב- המיקום של מוצרים נוספים שעשויים לעניין אותך לא נכון , מעוצב גדול מידיי ולא אלגנטי, מאבד את הפוקוס מהמוצר המרכזי
ג- “הוסף” לסל נמוך מאוד ולא “מעודד מכירה”, הלקוח לא אמור לגלול ולהגיע אליו ולא לחפש אותו.
ד- האתר מעוצב בצורה שיש תיאור של מוצר כמו וכן כתבה אם בעל החנות  יכול לכתוב על כל מוצר כזה תיאור? אם לא אז זה יראה ריק
ה- אין זום על התמונות , בעתיד חנות תתפתח גם לערוצים נוספים ,מוצרים אלו לא ימכרו ללא זום.
ו- אין מיקום לתיאור קצר וארוך בנפרד, תיאור קצר תמציתי יספיק ברוב המקרים (בנוסף זקוקים לתיאור קצר בשביל עמוד קטגוריה) ז- עמודה השמאלית רחבה מידיי ומשתלטת על חלק גדול בעמוד. בעמוד מוצר היא משמשת כעמודת שירות בא יוצגו המוצרים הנלווים וכדו’ בצורה עדינה , מה הוספתי לסל וכו…הרצוי הוא שתהיה 80 אחוז מהרוחב שהיא כרגע.
דוגמה לעמוד מוצר מאורגן מקצועי ונכון

לא ניתן להגיב.