מדריך מיטוב יחסי המרה למתחילים

פרק 1: מה זה מיטוב / אופטימיזציה יחסי המרה?

נתחיל ע"י הגדרת המילה המרה…

מיטוב המרה

כאשר אנו מדברים על המרה אנו מתכוונים למצב שמבקר באתרנו מבצע פעולה שאנו רוצים שהוא יבצע.

אך כיצד זה נראה /מה המשמעות עבורנו?
זה יכול להיות הרשמה והשארת פרטים עבור ניוזלטר
יצירת חשבון משתמש עם משתמש וסיסמה, ביצוע רכישה, הורדת אפליקציה או משהו אחר לגמרי.
באתר מכירות לרוב הכוונה למכירה
  

אותה הפעולה שאתה מעוניין שהמבקר באתר יבצע
זו הפעולה שאנו הולכים לבדוק אותה ולה לבצע אופטימיזציה (מיטוב- מלשון מיטבי).

בהקדמה, הגדרנו בקצרה  שאופטימיזציה של יחס המרה היא השיטה של שימוש בניתוח מידע ותגובות המשתמש על מנת לשפר את הביצועים של אתרנו.
הנה הגדרה אף פשוטה יותר: אופטימיזציה של יחס המרה היא מציאת מדוע מבקר לא מומר(מבצע את הפעולה שרצינו שיבצע) ותיקון אותה הסיבה.

אופטימיזציה של יחס המרה היא:סיבות למיטוב המרה

  • גישה מובנית ושיטתית לשיפור הביצועים של האתר שלך.
    • הבנה על ידי תובנות – במיוחד ע"י ניתוח ומשוב ממשתמשים.
    • מוגדר לפי היעדים והצרכים הייחודיים של האתר שלך .
    • לוקחת את התנועה שכבר יש לחנות וירטואלית למכירה של מוצרים שלך (טרפיק) ומוציאה את המיטב מהקיים.

אופטימיזציה של יחס המרה היא לא:

  • מבוססת על ניחושים , תחושות בטן , או מה שכולם עושה
    • מונעת על ידי דעתו של האדם שמקבל הכי הרבה כסף.
    • קבלת כניסות משתמשים רבות ככל האפשר , ללא קשר לאיכותן או הפעולות שננקטות לאחר הכניסה

_____________________________________________________________

מספר מונחי מפתח חשובים

אלה הם מושגים ורעיונות שעולים שוב ושוב במדריך זה , אז עכשיו זה הזמן להכיר אותם .

קריאה לפעולה ( CTA )

הכפתור הראשי , הקישור או אלמנט ממשק משתמש אחר שקורא למשתמש לבצע פעולה שמובילה ל( או לכיוון )
פעולה. לדוגמא: כפתור " קנה עכשיו " של  Amazon.com,או כפתור " הירשם בתחתית  דוא"ל, או " הורד עכשיו "
בדף נחיתה של אפליקציה הן דוגמאות לשיחות טלפון שונים לפעולה .

משפך המרה
המסלול הראשי ( או התרשים זרימה ) של חוויית המשתמש שדרכה מתבצעת ההמרה.
ב- Amazon.com, לדוגמא, המשפך יכול להיות:  דף הבית > דף תוצאות החיפוש > דף מוצר > קופה.

בדיקה מפוצלת או בדיקת A/B
הבדיקה של גרסה אחת של דף או ממשק מול גרסה אחרת של אותו הדבר. כל אלמנט נמדד לפי יעילותו בהשוואה לאחרים .
לדוגמא, כפתור אדום נמדד ביעילות לעומת כפתור ירוק (מי מהם ממיר יותר) . בבדיקת A / B רק דבר אחד עומד למבחן בכל פעם.

בדיקה מרובות משתנים ( MVT )
הבדיקה של גירסאות רבות של אלמנטים שונים בצירופים שונים בדף בכדי לקבוע מה האלמנטים והשילובים הנותנים את התוצאות הטובות ביותר.
לדוגמא, בדיקה מרובת משתנים עבור דף יכולה לבדוק וריאציות רבות של תמונות , העתקים וקריאות לפעולה בשימוש
בעמוד בשילובים שונים בכדי למצוא את הביצועים הטובים ביותר .

 

עכשיו על נתונים סטטיסטיים אלה
להלן סקירה של הדברים שאתה הולך למדוד כדי לאמוד את השיעור הנוכחי של המרה, לזהות את הנקודות הבעייתיות ולתכנן תכנית פעולה.
אתה יכול לקבל מספרים אלה באמצעות Google Analytics, KISSmetrics : או שירות לניתוח אחר על פי בחירתך.
המספרים הקריטיים ל (אופטימיזציה של יחס המרה) CRO הם כדלקמן :

 

 

בואו נתחיל עם המספרים שאנחנו רוצים לשפר – יחסי המרה

 סה"כ המרות זה מספר האנשים שביצוע כל מה שמוגדר כהמרה (דוא"ל, ידיעון, ביצע רכישה , וכן הלאה) .

 כדי לקבל את יחס ההמרה שלך, אתה מחלק את המספר הכולל של ההמרות במספר המבקרים

לאתר שלך .

לדוגמא, לאתר עם 5000 מבקרים ו50 המרות יש שיעור המרה של 1%.

אבל כמה זמן אנשים מבלים באתר שלך ?

אילו עמודים הם מבקרים כאשר הם שוהים באתר?
סט המספרים הבא יכול לעזור לך ליצור כמה השערות הניתנות לבדיקה .
כאשר תסתכל על מדד העזיבות ויציאה מהאתר, כמו גם מדדי הפעילות באתר, זה הצעד הראשון בהבנת יחס ההמרה שלך.

                  

אלה הם המדדים החשובים . קח את הדוגמא לעיל,

מדובר באתר עם 5,000 מבקרים בחודש ,
אבל רק 50 המרות, בעלי האתר יכולים לטפוח לעצמם על השכם על אותם מבקרים ייחודיים,
או להכיר בכך שיחס ההמרה שלהם יכול להיות הרבה יותר טובה מאשר 1%
ולאחר מכן לעבוד כדי לייעל את המספרים האלה.

זהו פרק ראשון מתוך סדרה של 12 פרקים, עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק, בפייסבוק אנו מעלים פרקים חדשים

כל הפרקים:

פרק 1:        הקדמה
פרק 2:        מדוע כדאי להשתמש בCRO?
פרק 3:        היסודות של מיטוב שיעורי המרה
פרק 4:        בנייה ובדיקת תכנית מיטוב
פרק 5:        חווית משתמש
פרק 6:        מיטוב דף נחיתה
פרק 7:        הפחתת שיעורי יציאה ונטישה
פרק 8:        מיתוסים של מיטוב יחסי המרה
פרק 9:        כלים לבדיקה ולמיטוב המרה
פרק 10:      מדידת מאמצי מיטוב יחס המרה
פרק 11:      טיפים ובונוסים מיוחדים
פרק 12:      סיכום

השאר תגובה

עליך להיות מחובר כדי להגיב.

  mega888