איך להימנע מיצירת תקלות, ואיך לפתור אותן?

במאמר זה אסביר על סוגי תקלות וכיצד ניתן להימנע מהן

ראשית ישנן 2 סוגי תקלות:

  • תקלות שנוצרו מתפעול לא נכון
  • תקלות במערכת

 

תקלות שנוצרו מתפעול לא נכון

בעת ניהול חנות וירטואלית מתקדמת יש למנהל האתר גמישות מקסימאלית לניהול ותפעול מלא בכדי שיעשה כרצונו ולא יהיה "תלוי" ביוצר האתר ובכך יש לו את היכולת להשפיע על המערכת ועל העיצוב שלה, משתמשים בעלי ידע בסיסי בעת ביצוע שימוש באיזורים המיועדים למשתמשים מתקדמים בצורה לא נכונה יכולים לצור תקלות או בשימוש בתפריטים יעודיים של עיצוב התבנית.

בכדי לצמצם ממשתמשים ברמה רגילה לגרום לתקלות באתר פאנל הניהול מחולק למשתמשים רגילים ומשתמשים מתקדמים.

משתמש מתקדם

שימוש ברמה רגילה מצמצם משמעותית את האפשרות לצור תקלות אך לא מונע אותה לחלוטין, עדיין יש לעבוד בצורה זהירה ואם יש ספק אז לא לבצע שינוי או מחיקה כל שהי

מה יכול לגרום לתקלות?

אתן כמה דוגמאות (לא ניתן להקיף את הכל)

1- "העתק הדבק" מאתר אחר – בעת העתקת תוכן מאתר אחר אתם מעתיקים גם את הקוד של האתר ולא רק מה שאתם רואים בעין, לעיתים יש בקוד זה תקלות או התנגשויות עם קוד האתר שלכם, בכדי להעתיק ולהימנע מהאפשרות לתקלה עליכם להעתיק את התוכן ל"פנקס הרשימות" ואז להעתיק מתוך פנקס הרשימות את התוכן אל האתר פנקס הרשימות מסנן את הקוד של האתר ממנו העתקתם

2- שינוי הגדרות מערכת – במערכת יש אפשרויות הגדרות רבות המיועדות למטרות שונות וצרכים שונים עם זאת ישנן שלא מתאימות לאתר שלכם או הגדרות סותרות ובעת ביצוע הגדרה אחת יש צורך לשנות הגדרה אחרת בכדי למנוע את הסתירה אם לא תעשו זאת הדבר יכול לגרום להתנגשות שיוצרת תקלה, אל תשנו שום הגדרה אם אתם לא בטוחים מה ההשלכות ב 100%.

3- מחיקה ועריכה – במערכת ישנם עמודים רבים, אזורי תוכן וקטגוריות שלעתים חלקם עלולים להראות כמיותרים, היזהרו, אל תמחקו אותם אל תערכו לעתים הם משתמשים מערכות אחרות לדוגמה קטגוריה של פייסבוק היא ההכנה לניהול אתר בפייסבוק אם תמחקו אותה לא תוכלו לנהל חנות בפייסבוק, קטגוריה לדיוור או כל אזור תוכן לא מזוהה, יש לכם רצון למחוק משהו? תבררו עמנו או שתשנו אותו למצב לא פעיל (שזה הפיך)

4- קודים /סקריפטים – ניתן (מידי פעם נדרש) להוסיף קטעי קוד לאתר "סקריפטים" הם עוזרים לנו לסטטיסטיקות,מאפשרים הוספת צ'אט, עם זאת הדבר יכול לגרום לנזק גדול ולכן רצוי שרק בעל מקצוע יעשה זאת, וגם אז לאחר שעשה זאת יש לבצע בדיקות על כל המערכת במצב של מחשב טבלט וסמרטפון ולראות שלא נגרם שום נזק והכל עובד

5- תמונות בגדלים חורגים – עבור לוגו או תמונת אווירה יש צורך לטעון תמונה תואמת את הגודל הרצוי, במידה ומכניסים תמונה שלא מתאימה היא תשנה את המבנה העצובי של האתר "שוברת" אותו, לפני הוספה של תמונה וודאו מראש מה הגודל הנדרש

6- עריכת עמוד הבית – עריכה או שינוי עמוד הבית ע"י משתמש רגיל לא מומלצת אם אינכם שולטים ברמה של קוד, הדבר יכול לגרום נזק שתיקונו ייקח זמן או שידרש לשחזר את האתר ימים אחורה, חשוב לכם? פנו לצוות מקצועי שלנו שיעשו עבורכם עבודת שינויים.

אלו הן דוגמאות, ישנם בעיות נוספות שאתם יכולים לגרום בטעות לאתר לכן עלכם לנקות אמצעי זהירות

איך להימנע מתקלות?

  1. אם אתם לא בטוחים ב 100% בדבר ההשלכות, אל תבצעו! פנו אלינו תיקון נזק ייקח זמן ויעלה כסף
  2. שמרו גיבוי של תוכן לפני שינויו (לחצו על לחצן מקור, העתיקו לקובץ אצלכם ושמרו) להלן מדריך

3.מיד לאחר ביצוע פעולה מיוחדת בדקו אם אין השלכות בעייתיות באתר ובסלולר, בדקו עמוד מוצר, עמוד קטגוריה וכדו, אם יש בעיה תחזירו את המצב לפני הפעולה.

4. לפני שינוי הגדרות צלמו מסך עם ההגדרות הקודמות שתדעו מה שיניתם ואיך להשיב

חשוב לדעת במקרים בהם משתמש מבצע שינוי אשר גורם לתקלה ושלא הצליח לשחזרה (לתקן) צוות קיווי יעמלו לבחון את הגורמים לתקלה ואז יתקנו אותה, אך עבור זמן זה יבוצע חיוב על-פי זמן העבודה בפועל של הבדיקות, התיקון והדיווח (לא ניתן לחזות מראש את הזמן)

אנא עבדו בזהירות ותוכלו להנות ממערכת מתקדמת

תקלות במערכת 

כמו בכל מערכת מחשוב יכולות להיות תקלות/באגים הפוגעים בפעילות התקינה של האתר תקלות הן תהליכים שהיו עובדים בעבר והפסיקו לעבוד, או כאלו המשבשות את אפשרות ביצוע ההזמנה, כאשר מנהל האתר לא היה יכול להשפיע עליהן  (קוד לא משתנה לבד כך שאם היה עובד משהו הוא יישאר עובד), במקרה שישנה תקלה יש לפתוח פניית שירות דרך מערכת הפניות בהתאם לאמנת השירות.
במקרה של תקלה דחופה, כגון האתר לא עולה, או בעיות המונעות מאפשרות לביצוע רכישה יש לפנות לטלפון במשרד ולדווח על כך כולל פרוט התקלה.

תיקון תקלות/באגים לא ישא בתשלום בכפוף לתקנון השירות באתר

 

בהצלחה

 

 

לא ניתן להגיב.